vissza a főoldalra

 

 

 2014.09.26. 

Ferenc testvér és a pápa

A figyelmes olvasó már jó pár évvel ezelőtt meggyőződhetett Gyurcsány Ferenc „hitbéli buzgalmáról”, amikor a tv-ben elárulta, hogy volt elsőáldozó, gyermekként ministrált, sőt mikor szülei a vasárnapi piacra mentek, rohant, hogy odaérjen a fél nyolcas misére! Az egyháztörténelemben egyedülálló módon egy bizonyos ideig járult hozzá egy szentséghez, „egy darabig” bérmálkozott, sőt fiatalon még arról is meg volt szentül győződve saját elmondása szerint, hogy pap lesz.

A paphiánnyal küszködő hazai egyház azonban elveszítette „sokra hivatott gyermekét”, és az interjúból az is kiderült, hogy felnőtt korára a hite is megingott. Persze azt se felejtsük el neki, amikor elfelejtette elővenni álszent ábrázatát és ezt nyilatkozta: „Lehet, hogy valaki azt gondolja, ez Mária országa, de ahogy látom, Mária a kezét mindenképpen levette róla, és csak mi vagyunk itt, mi tudjuk formálni.”

Idén azonban mintha „visszatalált” volna az Úr ösvényére. Egy alkalommal Ferenc pápára hivatkozott, legutóbb pedig a Szentatya stílusában mondott tüzes lelkületű beszédet.

Május elején nyilatkozta a pápa, hogy „Ha egy homoszexuális Istent keresi, ki vagyok én, hogy megítéljem őt?” Erre hivatkozott a volt miniszterelnök, „Ferenc pápa mondta egy kérdésre válaszolva: Ki vagyok én, hogy megítéljem, ki hogyan szeressen? Ha ez a mondat elhangzik Róma püspökének szájából, akkor nem érdemes erről normálisan beszélgetni, előítéletek nélkül?” Bár a Szentatyára hivatkozott, erősen megmásította a szavait, nem is vártunk mást tőle.

Nemrég Az ellenállás napja címmel tartott rendezvényen Ferenc testvér szavaiban mintha megint csak Ferenc pápát véltük volna felfedezni. A DK elnöke felszólította a kormányt, hogy álljon ki Ukrajna területi egysége és a béke mellett. „Ha ezt nem tesszük, akkor az agresszorok oldalára fogunk keveredni.” Mintha csak Ferenc pápa húsvéti beszédét hallanánk a Szent Péter téren, amikor megbékélésre szólította fel a világ vezetőit.

De nemcsak a kormányhoz szólt Ferenc testvér, hanem a népnek is „prédikált”. Mindenkit buzdított, hogy az álmai mellé tegyen mást is: „küzdelmet a szabadságért, küzdelmet Magyarországért, küzdelmet egy jobb világért.”

Figyelmeztette az igazságszolgáltatás vezetőit, hogy nem érhet annyit egy kinevezés, hogy eladják érte lelküket a sátánnak.

Majd a „szószékről” a 17-18 évesek felé fordult: „merjetek ne hinni a sátánnak, merjetek ne masírozni, ne gyűlölni, ne utálni”.

Akár a Szentatya a riói ifjúsági találkozón: „Én viszont azt kérem tőletek, hogy legyetek forradalmárok, kérem, hogy ússzatok az ár ellen. Igen azt kérem tőletek, hogy lázadjatok ez ellen a kultúra ellen, amely mindent időlegesnek tekint, és amely végső soron azt hiszi, hogy képtelenek vagytok felelősséget vállalni és nem vagytok képesek igazán szeretni. Én bízom bennetek, fiatalok, s imádkozom értetek. Legyen bátorságotok arra, hogy szembe menjetek az árral. Legyetek bátrak a boldogságra is.”

Pápai Ferenc kérte a szülőket, hogy tanítsák meg szabadnak lenni gyermekeiket, majd hozzánk tanárokhoz is szólt, és bátorított, hogyha ránk akarják is kényszeríteni a „hazugság iskolai tananyagát”, merjünk legalább kikacsintani.

„Aranyszájú szónokunk” minden bizonnyal irigyli Ferenc pápa népszerűségét, ezért próbál „tanulni” tőle. Javasolnám, hogy először ne a beszédeit utánozza, hanem a tetteit.

 

Merle Tamás