2015.04.03.
Csurka István: A közvélemény megzavarása
új módszerekkel
1933-ban egy José
Antonio nevű spanyol szerző tollából született ez a mai
helyzetünket is pontosan leíró mondat: „A liberális állam
gazdasági rabszolgaságot kínál nekünk, azt mondva a munkásoknak:
szabadon dolgozhattok, ahogy akartok, senki sem kényszerít
benneteket meghatározott feltételek elfogadására. Mivel mi
vagyunk a gazdagok, a nekünk tetsző feltételeket kínáljuk számotokra,
mint szabad állampolgárok nem vagytok kötelesek elfogadni
ezeket, de szegény állampolgárok lévén, ha nem fogadjátok el
őket, éhen haltok, természetesen a legteljesebb liberális méltóságtól
övezve.”
A közvélemény
megnyerésére, illetve a hatalom megszerzésére és megtartására
az egész XX. század során és még ma is, a XXI. század első
évtizedében két egymással szembenálló módszer alakult ki.
Az egyik a nemzetközi, a sokkal inkább győztes és uralkodó
liberális és bolsevik típusú, és a konzervatív, keresztény,
sokszor erőszakra is építő, de építést és rendet teremtő
nemzeti elvű módszer. Az első, abból kiindulva, hogy a francia
forradalom konventjében a jakobinusok baloldalt foglaltak helyet
baloldalinak, a másikat, a nemzeti-konzervatívat és fasisztát
vagy nemzetiszocialistát jobboldalinak nevezték el, de ennek a
jobb–bal felosztásnak ma már alig van tartalma.
Európában s különösen
Nyugat-Európában a XX. század során többnyire baloldali,
liberális, szociáldemokrata kormányok alakultak, s ezt csak az
angol toryk konzervatív elnevezésű, de a liberalizmust és
versenyt, a piac mindenhatóságát elismerő uralmai színezték
át. Majd a húszas években jött Mussolini Olaszországban és
1933-ban Hitler Németországban, miközben Sztalin bolsevizmusa
megvetette a lábát a kontinens legnagyobb országában.
Kegyetlen diktatúráját a Nyugat baloldalinak minősítette.
Gyilkolhatott akármennyit, emberirtása mégis élvezhette a
Nyugat hallgatólagos vagy nyílt rokonszenvét. Azért, mert a
Nyugat ugyan látta a bolsevista rendszer kegyetlenségét, de
elfogadhatónak tartotta azzal szemben, amit felváltott, az
alapvetően vallásos, ortodox cárizmussal szemben.
A döntő elem a
Nyugat két zsarnokság közötti választásában mégsem ez
volt, hanem Hitler nyílt antiszemitizmusa, szemben Sztalin
elfojtott, lappangó zsidógyűlöletével, amely időnként zsidó
bolsevikok elleni perekben és kivégzésekben csúcsosodott ki.
Hitler antiszemitizmusát a Nyugat bankárai, s az egyre erősödő
amerikai zsidó lobbi nem fogadhatta el. Roosevelt elnök zsidó
tanácsadói hatására már a háború előtt vak németgyűlölő
lett. Hitler aztán a bajokat azzal tetézte, hogy Németországot
kiszakította a hitel–pénz rendszeréből, a weimari köztársaság
végtelen nyomorúsága után szociális kiegyenlítődést
teremtett, munkát adott mindenkinek és egy szerény, nagyobb különbségek
nélküli szinten minden dolgozó számára szavatolta a tisztességes
megélhetést. A nemzetiszocializmus a háború előtt fegyverkezésbe
és építésbe fogott és a tömegek rokonszenvét élvezte.
Ezzel szemben a cárizmusban a zsarnoki elem fokozatosan halványodott
a civilizációs fejlődés következményeként, a bolsevizmusban
viszont állandósult a nyomor, a hiány és ennek következtében
fokozódott a terror és végül az őrületig hajszolódott. Csúcspontját
éppen a háború után érte el, amikor a győzelem éppenséggel
könnyítéseket és demokratikus reformokat tett volna lehetővé.
Ugyanakkor a német nácizmusban, a koncentrációs táborokban és
a megszállásokban a kegyetlenség, az emberek éheztetése a háborús
helyzet kedvezőtlenségének, az általános anyag- és élelemhiánynak
és a bombázásoknak is volt a következménye.
A Nyugatnak erre a
kétféleképpen zsarnoki embertelenségre is kettős válasza született:
a németekét megtorolta, rendszerüket az iparszerű népirtás vádjával
illette és az egész német népet, s részben a magyart is
kollektív bűnösségben marasztalta el, rengeteg államférfit,
katonát, közreműködőt kivégzett, elítélt, másokat menekülésre
kényszerített és még évtizedek múlva is előkapart bujkálókat
vagy ártatlanokat. A bolsevista emberkínzás belülről fakadó
kegyetlenségére és nagyságrendekkel több áldozatára szóbeli
elítélés ugyan született Nyugaton, de érdemi, jogi és
politikai elítélés, kiközösítés nem, részben természetesen
a szovjethatalom roppant katonai erejének respektálása következtében.
Amikor a magyar
Országgyűlés az MSZP és a volt SZDSZ szavazataival meghozta a
holokauszt tagadását tiltó törvényt, s egyszersmind elvetette
a Fidesz javaslatát, amely ezt a kommunizmus bűneinek tagadására
is vonatkoztatni akarta, mindezt minden történelmi elemzés nélkül
tette. Úgy tett, mintha ez magától értetődő dolog volna,
mondjuk a konvergenciaprogram része, avagy a Nyugathoz való felzárkózás
egyik eleme. Holott még ez sem igaz, mert az unió 25 tagállamából
mindössze hétben van elfogadva hasonló törvény. Így állt elő
az a visszás helyzet, hogy miközben a szovjet munkatáborokban
idestova 300 ezer ártatlan magyar veszett oda a majdnem egymillió
elhurcoltból, a Gulágok létezését bárki tagadhatja, sőt a
magyarságot, mint háborúvesztes nemzetet olyanként is feltüntetheti,
mint amelyik megérdemelte ezt a népirtást. A holokauszt tagadása,
miután a törvényt kihirdették – ha kihirdetik – bűncselekménnyé
válik, anélkül azonban, hogy a szükséges történelmi mérlegelés
megtörtént volna.
Senki nem tette
fel a kérdést, miért kell nekünk ez a törvény? Van-e értelme
valamely történelmi esemény elismerését vagy tagadását törvénybe
foglalni? Van-e értelme az emberi gondolkodásra, a történelmi
kérdésfeltevésre – a kérdésfeltevés a gondolkodás egyik
alapeleme – ilyen béklyót tenni? Mi a törvény célja és
eredménye? Alkalmas-e arra, aminek állítólag szánják, azaz a
vészkorszak visszatérésének a megakadályozására? Szabad-e
egy demokráciában cenzúratörvényt hozni? Avagy pedig ez a törvény
nem a vészkorszak visszatérésének a megakadályozásáról szól,
nem az emlékezet megtisztítását szolgálja, hanem aktuálpolitikai
céljai vannak és a fennálló balliberális hatalom játékterét
akarja megnövelni még az után is, amikor már kétségkívül
megbukott?
A végrehajtás módja
ebbe az irányba mutat. De ismételten elvezet a Nyugat részrehajlásához.
A tisztánlátást nagymértékben akadályozó kettős mérce újbóli
alkalmazásáról van szó. Nemcsak a magyar törvényhozás felemásságát
jelenti, nemcsak magyar mulasztás, hanem a Nyugat kétszínű
magatartásának a következménye is. Ezenfelül van benne jó
adag amerikai és izraeli kvázi utasítás, elvárás, amely
politikai érdekből és a tisztánlátás megzavarása céljából
abszolutizálni rendeli a holokausztot, miközben Palesztinában történik,
ami történik. Minden más nagy tömegű népirtást relativizálni,
hogy a mítosz fenntartásán alapuló világrend életideje
meghosszabbíttathassék. Akár egy percre is. Egymással összevonva,
egyes nacionalizmusok harcainak betudva, ezek a nagy népirtások
el kell hogy törpüljenek a holokauszt mögött, mert a pénzhatalomnak
ez az érdeke. Ezt kívánja az USA világhatalmi érdeke,
amelyben az Izraelnek nyújtott százszázalékos támogatás és
biztosítás is benne foglaltatik.
Most pedig különösen
fontos ez a fegyelmező eszköz, mert a liberális piacgazdaság
összeroppanó-félben van és az USA mint a demokrácia letéteményese,
halványodik. Európát most egy olyan demokrácia keretei közé
kell szorítani, amely ugyan korlátozott demokrácia, de ezt a
korlátozást az egyes nemzetek önként veszik magukra. Időhúzás
céljából és a megbukott liberalizmus és a megbukott liberális
piacgazdaság életidejének elnyújtása, legalább részben való
fenntartása céljából. Tehát fegyelmezni kell ezeket az európai
népeket, különösen a perifériák népeit, hogy a kizsákmányolásukat
– a külföldi tőke állami segítséggel történő pénz- és
erőforrás kiemeléseit – még folytatni lehessen. Ezért lett
a Gyurcsány–Bajnai-kormány utolsó törvénye ez a törvény.
Egy gesztus és egyben egy kétségbeesett S.O.S. is. Ez a magyar
kormány megint jó tanuló és alázatos szolga akar lenni, mert
veszélyben van a Fittelina uszoda, Gyurcsány házi uszodája, a
Wallis Rt, az off-shore cégek sora, a pénz, a hatalom. Hátha
megesik Szekeresen Netanjahu szíve, és ide is elküld egy-két
teniszcipős gyilkost, akik vagy elteszik láb alól a hatalom várományosait,
vagy lehetetlenné teszik az új kormány működését.
Ezért tehát csak
a zűrzavar fokozására alkalmas ez a törvény. Nincsenek történelmi
vonatkozásai, csak aktuális vonatkozásai vannak. Védelme alá
helyez, vagy próbál helyezni néhány sáros embert, akiknek
privatizációs, korrupciós, tolvaj tevékenysége miatt, meakulpázva
kellene jajgatnia, de így lehetőséget kap a visszatámadásra.
Zsidónak és áldozatnak minősíti magát. Ugyanakkor félrevonulásra
int másokat, akik látva látják, hogy politikai ellenfelüket a
holokauszttagadást tiltó törvény ugyan nem védi, de ha a kezükben
maradt liberális sajtó netán mégis előáll egy ilyen váddal,
akkor neki, az elszámoltatásra törekvőnek bizony baja lehet. A
számon kérő szándékot antiszemitizmusra formálhatják. Váddá.
A vádtól való félelem
független az elkövetettektől. A vádtól, mint világméretű
fenyegetéstől a magyar nemzeti, keresztény középosztály családjai
öröklötten félnek. Már régen nem él az a nagyszülő vagy dédszülő,
akit egy mondatért, egy gesztusért ártatlanul meghurcoltak, s már
talán az a szülő sem, kinek az élete kétszeres, háromszoros
küzdelem volt a tanulásért, a megélhetésért, a méltó élet
megteremtéséért – már csak a zsigeri félelem él. Mert a mítosz
korszaka hosszú volt és kegyetlen. Nép-, nemzet- és keresztényellenes,
és természetesen fonódott össze a kedvezményezett bolsevizmus
korával, s amikor a bolsevista uralom már látszólag megszűnt,
akkor paktumot erőszakoltak ki a nemzeti oldal megválasztottjaival
és meghosszabbították nemcsak a mítosz korszakát, hanem a
bolsevizmusét is.
Bajnaiék
holokauszttagadási törvénye tehát aktuálpolitikai törvény.
Nemzetközi támogatást koldulnak vele és a szokásos talmudista
áttételekkel büntethetetlenséget próbálnak kieszközölni a
privatizáció holokausztereinek. Annyit már sikerült elérni,
hogy Demszky annyi bűn után a helyén van és Szekeres is, miközben
tábornokai közül már legalább egy szűk szakasznyi ül. Nem
elhanyagolható sikerük az is, hogy a Fidesz csak a kommunizmus bűneire
való hivatkozással mert tartózkodni a törvény ellen és nem
merte kihívni a nyugati és a belső liberális sajtó haragját
maga ellen, azt mondva, hogy menjetek a fenébe ezzel a törvénnyel,
ez egy életellenes, cenzúratörvény, amely akarjátok, nem
akarjátok a bolsevizmus továbbélését biztosítja. A választások
előtt ez a megfontolás méltányolható, de kétségtelenül a
liberális oldal sikere. A kérdés zsákutcába van terelve.
Nincs kimondva az igazság az elnyomó rendszer bolsevista jellegéről,
nemzet-, nép- és keresztényirtásairól, hanem éppenséggel
demokratikus vívmányként van feltüntetve egy cenzúratörvény,
amelynek csak kisebb hibái vannak. Nem hamisság és életellenesség
az egész, amely egy szűk réteg, egy haszonélvező réteg túlélését
szolgálja?
Megnehezíti a
magyar kibontakozást.
Még visszásabb,
ha azt is megnézzük, kik szorgalmazták ezt a törvényt, és
mit tesznek közben. Bajnaiék és Gyurcsányék titkosszolgálatokkal
és az általuk irányított sajtó segítségével eközben
felhoznak, népszerűsítenek egy tulajdonképpen holokauszt tagadással
hírbe hozott pártot. A Jobbikot holokauszttagadásig menő veszélynek
kikiáltva cigányellenesként növelik fel, miközben vezetőinek
nagy része zsidó és megbízott személye valamelyik
szervezetnek. Azt a helyzetet használják ki, amelyet ők
teremtettek: a nélkülözők egyre szélesedő rétegében fokozódó
ellenszenv burjánzik a könnyen élő felső tízezer ellen,
akiknek nagy része zsidó. Amikor tehát ennek az ellenszenvnek,
elégedetlenségnek a megfogalmazóit mint szélsőségest bírálja
az a liberális sajtó, amely minden nap hírt ad a növekedésükről,
a sikeresdégükről, amikor cigányellenségük, holokauszttagadásuk
miatt bírálja, de nem fenyegeti őket, akkor csak a zűrzavart növeli
és a tisztánlátást teszi lehetetlenné a különben is tájékozatlanságban
hagyott népben. Haragot gerjeszt mindenki iránt, aki felül van
vagy felül látszik lenni. De hogy még zavarosabb legyen a kép,
ma már hírek terjengenek Jobbikos vezetők letartóztatásáról,
s ezt a kormány számlájára kell írni azóta, hogy Bajnai
megtette az ajánlatot a búcsúbeszédében a Fidesznek a Jobbik
elleni összefogásra, a nagykoalícióra. Egy-két bűnelkövető
Jobbikos vezető elkapása azonban ma már csak olaj a tűzre.
Holokauszttagadás, Jobbik tagadás – ma már egyre megy.
Vigyáznunk kell,
hogy megnyerve a választást, ne maradjunk benne kötésig a
liberális demokrácia zsarnoki korában.
Elhangzott 2010. Gyertyaszentelőn
|