2015.05.08.
Csurka István: Rend a gazdasági életben
A gazdasági életben
a rend egyszerűen esélyegyenlőséget jelent. Esélyegyenlőség
a termelésben, a gazdálkodás elkezdésében, folytatásában, a
minőségi termelésben, az adózásban és a járulékfizetésben.
Tisztában vagyunk azzal, hogy a mai viszonyok között százszázalékos
esélyegyenlőséget a vállalkozások között nem lehet
teremteni. A nagyobb, a tőkeerősebb, a jobb kapcsolatokkal
rendelkező akár akarjuk, akár nem, fölébe kerekedik a
kisebbnek. Az azonban, ami ma dívik államunkban és gazdaságunkban,
hogy a kicsik ki vannak szolgáltatva a nagyoknak, és a létezésük
is veszélyben forog, mert az állam eltűri, sőt támogatja a
nagyok, a nemzetköziek, az izraeliek és amerikaiak, az úgynevezett
európaiak erőfölénnyel való visszaéléseit, az csak nemzeti
önfelszámolásnak, hazaárulásnak minősíthető. A jelenlegi
magyar élet legnagyobb baja a rend hiánya.
Az az állam,
amelyik nem képes a törvényesség uralmát szavatolni, amelyik
eltűri, hogy az erkölcsi értékek szerint élők hátrányba
kerüljenek, olykor nevetség tárgyai legyenek a bűnös, nemtörődöm,
közösségellenes életet élőkkel szemben, az az állam a
szabadságot, a függetlenséget és összességében az emberhez
méltó életet sem tudja nyújtani polgárainak. A rend, a nép
– a munkás és a tudós, a művész és a lelkész, a földműves
és a köztisztviselő, az orvos és a beteg, a tervező, tanító
ember –, vagyis mindannyiunk számára a tiszta víz, a tiszta
levegő, az éltető napsugár. A rendre a népnek, a rendetlenségre
a (rosszul) kiválasztottaknak van szükségük.
Törvényeink nagy
része hézagos, és nem tartalmaz szankciót
A törvényhozó sokszor szándékosan, külső nyomásra
hagyja benne a hiányt, amelyen a részérdek befurakodhat és
elronthatja az egészet. A pártérdekek és a pártérdek mögé
bújó lobbiérdekek számos törvény kijavításának állnak útjában.
Igaza van a népnek, amikor azt mondja: pénzzel minden és
mindenki megvásárolható, és a törvényeket ki lehet játszani.
Milliárdos kártevők, sikkasztások tettesei járnak szabadlábon,
és az is képtelenség, hogy jogszerűen bűncselekményeket
lehessen elkövetni és a büntetést megúszni. A politikai
elitnek, az őket tartó milliárdosoknak, bankároknak és idegen
zsoldban álló embereknek legtöbbször csak az elkövetett bűnök,
rablások – privatizációk – kimagyarázására kell egy kis
gondot fordítaniok, a véletlenül lefülelt eseteik vég nélkül
elhúzódnak. A politikai élet főszereplői számára minden bűntett
bocsánatos. Ahol az egyik oldal törvényfelettiséget élvez,
ott a másik oldal is előbb-utóbb ugyanezt fogja kikövetelni
magának. Végül csak a sehová nem tartozó, gürcölő, nyomorgó,
kiszolgáltatott sokaságnak kell betartani azokat a rossz törvényeket,
amelyeket éppen megalkotóik nem tartanak be. „S aki száz meg
százezret rabol, bírája lészen annak, akit a szükség garast
rabolni kényszerített” (Bánk bán – Tiborc panasza).
A mihamarabbi
rendteremtés, s ennek részletről részletre, fokról fokra való
elkezdése a magyar megmaradás alapkérdése. Ha még sokáig
kell rendetlenségben, korrupcióban, erkölcstelenségben élnünk,
felőrlődünk. A magyarság alaptermészeténél fogva, történelmi
gyökerei és Szent István-i ihletettsége következtében most
is igényli a rendet, amikor hatalmasai, idegenszívű vezetői
nem engedik felszínre törni ezt az igényt. Ne szégyelljük,
hogy ősi rendünk kovácsolt bennünket magyarrá és államalkotó
néppé. Tegyük a Magyar Államot a XXI. század példamutató
Szent István-i független államává, a rend államává.
Rend a mindennapokban
A rendteremtésnek a mindennapi életben, a legszélesebb rétegek
körében, a városok és falvak népének viszonyaiban kell
elkezdődnie. A magyar népnek, különösen a szegény, csak a
munkájából élő embereknek az a történelmi tapasztalatuk,
hogy őket a rend megvédi, akár a helyi hatalmasok erőszakosságától,
akár a tolvajok és rablók garázdálkodásától, akár a
hivatal packázásától. Ez már évszázadok óta így van, nem
véletlenek az „igazságos Mátyás király”-ról szóló ma
is élő mondások. A nép azonban a mai, összetett világban, a
tőle idegen vagy gyenge államban nem tud rendet teremteni magának.
Nem tud rendőrséget állítani, mert a rendőr fizetését az állam
adja, és az államnak pedig nincsen pénze, mert elmegy
kamatokra.
Mert a liberális
állam vezetői le vannak kötelezve az idegen nagytőkének,
hagyja, hogy a magyar népet és az értelmiséget is alaposan
kizsákmányolják.
Többek közt a
rendőrt sem fizetik meg tisztességesen, ezért a rendőrség
egyes tagjai korrumpálhatóvá válnak. Az egyik rendetlenségből
ered a másik, kéz kezet mos. Ez így nem mehet tovább. Ezért
van szükség olyan erőre, olyan, minél erősebb pártra, törvényhozóra,
amely éppen a rend törvényes feltételeinek megteremtéséért
küzd, amelyik nem korrupt, nem okolható a kialakult helyzetért
és van benne elegendő elszántság.
A munkát tisztességesen
meg kell fizetni. A munkásnak, alkalmazottnak, tisztviselőnek
pedig a munkát tisztességesen el kell végezni.
A tisztességes
megélhetést nyújtó munkához mindenkinek joga van. Az a személy
vagy a személyek bizonyos csoportja, társasága, aki és amely
ebben egy helyi közösség tagjait megakadályozza, munkahelyeket
szüntet meg profitérdekből, vagy egyéb, be sem vallott érdek
következtében, bűnt követ el és felelősséggel tartozik.
Az állam feladata
Magyarországot ma a globalista világvállalatok és bankok
érdekei szerint, a neoliberalizmus romboló, önző,
nemzetellenes elvei szerint vezetik. Ezért lehetséges profitérdekekre
való hivatkozással, privatizációs tranzakciók után egész
iparágak termelését felfüggeszteni, ezért lehet ötszázezer
mezőgazdasági kistermelőt feleslegesnek ítélni és földönfutóvá
tenni. A neoliberalizmusban az ember a gazdaságért van, mi pedig
ezt megfordítjuk, és azt mondjuk, legyen a gazdaság az emberért.
Ezért kell a privatizáció egész folyamatát felülvizsgálni,
a sötét, a magyarság számára előnytelen tranzakciók résztvevőit
teljes vagyonelkobzással büntetni, s az egykori magyar cégeket
felszámoló vállalatok termékeit kitiltani az országból. Nem
a tőke szabad áramlása a legfontosabb dolog a világon, sokkal
fontosabb az élet fennmaradása, szabad fejlődése és az ember
szerény, de biztonságos boldogulása. A termőföld közönséges
tőkének nyilvánításával akarják most kivásárolni, mégpedig
olcsón, a földünket. A tőke szabad áramlásának jegyében,
az áruk és a szolgáltatások szabad áramlásának jegyében árasztanak
el most rossz minőségű nyugati és más földrészen termett
olcsó, sokszor mérgezett áruval bennünket. Miközben a mi termékeinket,
kiváló borainkat, búzánkat, gyümölcseinket be sem fogadják.
Ez egyszerű gyarmatosítás, amit nekünk, magunknak kell ellenállásunkkal,
összefogásunkkal, törvényeink erejével megszüntetnünk. Nem
szabad megijedni attól, hogy most a neoliberalizmus, a tőke
szolgálatában álló sajtó azt mondja: megbüntetnek bennünket,
s az elszigetelődésbe belepusztulunk. Fordítva: a beáramló
idegen moslékba fulladunk bele. Nem a tőkést kell büntetni,
mert van tőkéje, és esetleg haszonra dolgozik, hanem a nagy tőkéjükkel
visszaélő világcégeket kell korlátozni, kemény adókkal sújtani,
korlátlan terjeszkedésüknek gátat szabni. Több mint egy évtizede
az a privatizációs gyakorlat, hogy a sokszor valóban nagy nehézségekkel,
de nem áthidalhatatlanokkal küzdő magyar céget az idegen által
megvásárolt menedzsment tönkreteszi, darabokra szedi, kimazsolázza.
Ezután pedig az alapcéget eladja a külföldi vevőnek, aki csak
a piaci konkurenciát akarja megszüntetni, és nyomban elbocsátja
– legtöbbször tisztességes végkielégítés nélkül – a
dolgozókat. Az emberek egészségügyi és nyugdíjellátásukról
maguk már nem is tudnak gondoskodni. Az idegen zsoldban álló
liberális sajtó pedig egyszerűen „a leszakadók”-nak minősíti
őket. Mindig a nép egyszerű fia a „leszakadó”, sohasem a
bankár, a milliókat zsebre tevő tévésztár, a politológus.
Menynyi tragédia, utcára kerülés, családok szétesése
keletkezett így, ki a megmondhatója? Mert nem voltak törvények,
nem volt ellenőrzés a privatizáció felett, mert senki nem kötelezte
a benne részt vevőket, hogy fizessék az önhibájukon kívül
elbocsátottak nyugdíjjárulékát, egészségügyi hozzájárulását,
hogy ez is szerepeljen a privatizációs tranzakciókban. Vajon hány
ember után kellene ma járulékot fizetnie Gyurcsánynak és
Leisztingernek?
(2002)
|