2015.05.29.
Jogászból hőstenor
Az operaénekesi hivatás teljes embert kíván
Gippert Béla
operaénekes 1997-ben végzett a Kecskeméti Piarista Gimnáziumban.
Közben zongorát, éneket és összhangzattant tanult a Kodály
Intézetben. 2005-ben diplomázott a Szegedi Egyetem jogi karán,
s doktorátust szerzett. 2003-tól zenei tanulmányokat folytat
Adorján Ilonánál, Kaposi Margitnál, Oberfrank Gézánál és Kéringer
Lászlónál. Színészmesterséget a Kecskeméti Katona József
Színháznál tanult Csombor Teréznél és Vitéz Lászlónál.
2013-ban rész vett Marton Éva Wagner-mesterkurzusán.
Szerepek: Bánk bán
(Erkel Ferenc: Bánk bán, Zuglói Filharmónia –szcenírozott
előadás); Don Ottavio (W. A. Mozart: Don Giovanni, debreceni
Csokonai Nemzeti Színház); Agrippa (Prokofjev: Tüzes angyal,
debreceni Csokonai Nemzeti Színház); Raszkolnyikov (Kecskés D.
Balázs: Szonya [Dosztojevszkij: Bűn és bűnhődés című regénye
alapján], a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem operavizsgájának
meghívott vendégművészeként); Belmonte (W. A. Mozart: Szöktetés
a szerájból, a Pécsi Zeneművészeti Egyetem és a Bácskai
Kultúrpalota közös előadássorozata, Baja); Orfeusz
(Offenbach: Orfeusz az alvilágban, a Liszt Ferenc Zeneművészeti
Egyetem operavizsgájának meghívott vendégművészeként);
Tamino (Mozart: A varázsfuvola, Győri Nemzeti Színház szcenírozott
koncertsorozata); Turiddu (Mascagni: Parasztbecsület, Pécsi
Nemzeti Színház, szcenírozott koncertsorozata); címszerep
(Erkel: Hunyadi László; Zuglói Filharmónia szcenírozott
koncertsorozata); 2010–2011: a Genovai Selection ügynökség
opera – koncertjeinek szólistája; Goró-Yamadori (Puccini:
Pillangókisasszony, Miskolci Nemzeti Színház); Franz,
Pitichinacio, Andrés, Cochenille (Offenbach: Hoffmann meséi;
Miskolci Nemzeti Színház); Ottó (Erkel: Bánk bán, Győri
Nemzeti Színház); Remendado (Bizet: Carmen, Miskolci Nemzeti Színház);
Rácz Laci (Kálmán: Cigányprímás, Kecskeméti Katona József
Színház).
Koncertek:
2014: Franciaország,
Párizs, Pullman de Tour Eifel Nemzetközi opera-flashmob; Németország,
Juist-sziget – Operakoncert
2013: Művészetek
Palotája, Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem – Giacomo
Puccini: Messa Di Gloria – tenor
2012: Újévi
Operettkoncert – Stefánia Palota; TérZene koncert – Városliget,
Királydomb
2010: Olaszország,
Genova – 6 hónapos koncertszerződés
2008: Svédország
(14 helyszín) – Opera-operett koncertkörút
2007: Dánia,
Koppenhága, Tivoli – Operettgála
2007: Carl Orff:
Carmina Burana – tenorszóló
2006: Németország,
Drezda: Opera-, operettgála
2005: Szerbia,
Belgrád, Száva Központ – Újévi Strauss-gála (televíziós
közvetítés)
Nemrég a Primavera Fesztivál keretén belül, az
Erkel Színházban láthattuk Don Ottavio szerepében, Mozart Don
Giovannijában. Mennyire jelentett kihívást ez a szerep?
– A debreceni Csokonai Színház produkcióját vittük
föl Budapestre, s ez a szerep szinte csak kihívást jelentett számomra.
Egyrészt azért, mert eredetileg az idei évadban a Sámson és
Delilára készültem, de a színház vezetősége végül is a
Don Giovanni mellett döntött. Másrészt, három-négy éve tanárt
váltottam, s azóta drámai hőstenor szerepeket éneklek, mert rájöttem,
hogy sokkal sötétebb, baritonális a hangom. Ehhez képest egy
olyan Mozart-szerepet énekelni, mely eléggé lírai, nem volt
egyszerű. Érdekes, hogy Ottavio szólama főleg a magyar tradíciók
szerint lírai – gondolhatunk Bartha Alfonz, vagy Réti József
alakítására – ám külföldön gyakran spinto tenorok (például
Placido Domingo) sőt Wagner-tenorok (pl. Gösta Windbergh) éneklik,
énekelték ezt a szerepet. Arra is kellett ügyelnem, hogy saját
hangtechnikámnak megfelelően énekeljek. Tudom, hogy sokan nem
szeretik, ha magyar nyelven adják elő külföldi szerzők operáit,
de számomra ez könnyebbséget jelentett. Nagyon szeretek
magyarul énekelni, ahogyan németül is, mert közben lehet a
prozódiára is támaszkodni. Szerencsémre a rendezővel, Gemza Péterrel
egyre gondoltunk a karakter kialakításakor, s Medveczky Ádám
karnagy úr is ismerte hangi adottságaimat. Így mindketten
engedték, hogy karakterem belevigyem a figurába és az énektechnikába.
A rendezőnek kifejezetten tetszett, hogy így van tétje a
szerepemnek, s a Don Giovanni és a Don Ottavio közti konfliktus
ezáltal sokkal erőteljesebbé válik. S nem az történik, hogy
a nézők arra gondolnak, hogy miért nem a címszereplőt választja
Donna Anna a tutyi-mutyi Ottavio helyett. Ottaviót úgy formáltam
meg, hogy igenis egy céltudatos ember, aki sértett, és a bosszú
vágya él szívében.
Nem túlságosan kispolgári Ottavio?
– Vannak olyan koncepciók, mely szerint az. Én viszont
úgy közelítettem meg a szerepet, hogy a figura ízig-vérig
katona. A katonák értékrendszere szerint él. S ebbe az értékrendbe
sok minden nem fér bele, így Don Giovanni cselekedete sem. Ezért
szinte megdermed, mikor megtudja, hogy a barátja ölte meg
menyasszonya apját. Ekkor határoz úgy, hogy bosszút áll.
Nem először énekelt már Mozart-operákban. Gondolok
itt Taminóra és Belmontéra. Más hangi adottságot követel meg
ezekhez képest Ottavio?
– Énektechnikailag talán még nehezebb a felsoroltakhoz
képest, hogy sokkal több futam, koloratúra van Ottavio számára
megírva. Ami pedig igen nagy kihívást jelent, hogy nagyon líraian
indul a szerep. A szerző sok pianót, érzelmet kifejező eszközzel
ruházza fel tenorját. Tamino és Belmonte viszont már lehet
sokkal erőteljesebb, hősiesebb.
Hogyan készül föl egy adott szerepre? Meghallgat egy régebbi
felvételt?
– Először a kottából készülök fel, utána hallgatok
felvételeket. Régebben Oberfrank Géza karnagy úrnál is
tanultam; ő arra késztetett, hogy első fázisban saját magam,
zongorával tanuljam meg a szerepeimet. Lendülettel, határozottan,
félelem nélkül éneklem be a szerepeket. Nem szeretek közben
„kísérletezgetni”. Amikor már az egész szerepet tudom, és
úgy érzem, biztosan a „torkomban van”, akkor foglalkozom
behatóbban a muzsikával, az instrukciókkal. Ez a módszer bevált,
mert manapság eléggé rövid próbaidő áll rendelkezésünkre.
Előfordul, hogy délelőtt rendelkező próba van, délután
pedig a korrepetitorral dolgozom. A próbán is hanggal éneklek,
nem szeretek markírozni.
Az edzés levezeti a premier előtti feszültséget
Miért?
– Ha ritkábban markírozok, az jobban szolgálja a százszázalékos
színpadi jelenlétet. Egyelőre bírja a torkom, hogy az egész
próbaidőszakot végigénekeljem. Szeretem, amikor a premier előtt
egy-két nap szünet áll rendelkezésemre. Szerencsére ezt
Debrecenben figyelembe veszik. Tehát a bemutató előtti napon
nem tartanak próbát. Számomra az intenzív felkészülés a jó
premier feltétele, fontosabb, mint az aznapi hangi állapotom.
Már a premier napjának reggelén izgul, vagy csak a
bemutató előtti percekben?
– Mint minden előadóművésznek, nekem is kialakultak a
„rituáléim”. Délelőtt edzek, tornázom, futok, ez levezeti
a feszültséget és hozzásegít a színpadi állóképességhez.
Délután alszom egy keveset, majd iszom egy csésze kávét, s
azután a színházban beskálázok. Lassan „melegszik” be a
torkom, de utána viszonylag sokáig bírja erővel. Ezt követi a
maszkírozás, a jelmez felvétele. Szeretek viszonylag korán beöltözni
– ezt vidéken a prózai színészektől lestem el –, s ez is
segít az átszellemülésben. S így mikor belépek a színpadra,
már nem izgulok, abszolúte nem félek.
Gyurkovics Máriáról írták, hogy amíg színpadra nem
lépett, addig hihetetlenül izgult. De mikor már a színpadon
volt, ez a drukk elmúlt.
– Nagyon érdekes; több kolléganőmnél figyeltem meg
azt, ami Gyurkovics művésznőre is jellemző volt. Amint belépnek
a színpadra, gyönyörűen énekelnek, s így az izgalom nem megy
a teljesítmény rovására. Ki tudja? (nevet) Lehet, hogy lusta
vagyok izgulni…
Nem szeretem a közhelyes színpadi megoldásokat
Előfordul, hogy kollégái kikérik a véleményét?
– Ha jól tudom, Major Tamás mondta: aki megsértődik,
annak valószínűleg nincs igaza.
Régebben nagyon
nehezen mondtam negatív dolgot a kollégáknak, mert nem akartam
megbántani, megsérteni őket. Úgy hittem, mindenkinek kevés és
sérülékeny az önbizalma. Ahogy én is magabiztosabb lettem, rájöttem,
nem kell félteni a kollégákat, hiszen, aki színpadon játszik,
annak elég önbizalma van, s meg lehet mondani a negatívumokat
is, de nagyon pontosan fogalmazva. Fontos, hogy azt érezze, hogy
az ő érdekében kritizálom, nem az irigység munkál bennem.
Objektíven kell ilyenkor véleményt alkotni. Ugyanezért jobban
szeretem, ha a rendező konkrét instrukciót ad, és nem hagyja,
hogy a színpadon közhelyes megoldásokat használjunk, esetleg
illusztráljunk. Az ilyen szellemben megfogalmazott véleményen
nem sértődnek meg a kollégák.
Hogyan látja, a színészek, az énekesek általában hiú
emberek, s él bennük valamilyen magamutogatási vágy?
– Biztos. Egy idő után ezt mi már észre sem vesszük,
mert annyi belénk ivódik. Nálam a helyzet kissé más, mert művészcsaládból
származom. Nagyapám, Dr. Turpinszky Béla az Operaház magánénekese
volt 1957 és 1986 között. Főleg Wagner tenorszerepeket énekelt,
a legnevezetesebb alakítását a Ringben nyújtotta. Édesapám,
Turpinszky Béla énekes, színész és rendező 1977-ben végezte
el a Színművészeti Főiskolát, utána a Budapesti Gyermekszínház
tagja volt. 1985–87-ben a Szegedi Nemzeti Színházban játszott,
1987-ben lett a Kecskeméti Katona József Színház művésze. Édesanyám,
Szabados Zsuzsa 1973-tól a Budapesti Gyermekszínház tagja volt.
1976-ban a szolnoki Szigligeti Színház szerződtette, és ott
szerepelt 1983-ig. 1985-től az Arany János Színház művésznője
volt. S jelenleg a Nemzeti Színházban játszik két darabban is.
Így számomra normálisnak tűnt az, ami mások számára talán
nem, hogy apu és anyu a színházban dolgozik, és az jelenti számukra
a munkát. Hogy ez a munka magamutogatás? Lehet. De számomra inkább
remek pszichoterápia. Hiszen a színpadon azt tehetem, amit az életben
nem. Lehetek gyilkos, féltékeny férj, uralkodó, hősszerelmes,
bohóc stb.
Emlékszik, hogy gyerekként melyik darabot látta először?
– Wagner Az istenek alkonya zenedrámáját láttam először
mint operát. Mert meg akarták mutatni, hogy mielőtt leveszik a
darabot, még lássam nagypapámat Siegfried szerepében. Arra már
nem tudok egyértelműen felelni, hogy melyik prózai darabot láttam
először. A jelenlegi Új Színház épületében működött a
Budapesti Gyermekszínház, s szüleim ott dolgoztak. Nagyon sok
ifjúsági művet láttam ott.
Szülei mennyire tartották távol a színház világától?
– A kulisszák mögé bemehettem, nagyon sok próbát néztem
meg a tanítás után, de azt nem engedték, hogy gyerekszínész
legyek. Pedig nagyon szerettem volna Olivért énekelni, s már
gyerekként játszani. Azt mondták, ha színészetet tanulok, s
kiderül, hogy tehetséges vagyok, emellett erős a motivációm,
akkor lehetek színművész. Örülök, hogy így döntöttek,
mert nagyon kevés gyerekszínészből lett később boldog ember,
vagy színművész. Azt sem akarták, hogy nekem abból előnyöm
származzon, hogy ők a színházban dolgoznak, inkább hogy éljek
úgy, mint a többi gyermek. Ezért nem is írattak be drámatagozatos
iskolába, sem pedig konzervatóriumba. Teljesen civil gimnáziumba
jártam.
Amennyire egy piarista gimnáziumot civilnek lehet
nevezni…
– Úgy értettem, nem művészeti gimnázium… A Kecskeméti
Piarista Gimnázium természetesen felekezeti.
Miért pont a kecskeméti piaristákhoz járt, mikor
Pesten is van a rendnek gimnáziuma?
– Ennek igen prózai az oka: szüleim elváltak. Ezután
édesapám leszerződött Szegedre, majd Kecskemétre. A válást
követően szüleim baráti kapcsolatban maradtak. Nem csak a két
gyerek, hanem a munka miatt is, hiszen a válás után is sokat
dolgoztak együtt. Ők meg tudták valósítani – sok pályatársukhoz
hasonlóan – hogy külön kezeljék a magánéletet és a színpadot.
Amikor Kecskemétre lekerültem, akkor édesapámnál, majd a gimnázium
elvégzését követően édesanyámnál laktam.
A piaristáknál tanítottak meg a rendszeretetre
Általában az egyházi iskolákban szokás, hogy a diákok
színielőadást tartanak. Ön is szerepelt diákszínpadon?
– Igen. Fiatalon a gimnázium színpadán szerepelhettem,
amit nagyon élveztem, mert a piaristáknál a reáltantárgyaknak
prioritásuk volt. Kellerné Hegedűs Judit tanárnő vezette a drámaszakkört
és a diákszínpadot. Előadtuk Szakonyitól az Adáshibát, és
számtalan prózai darabot, s természetesen piarista iskoladrámákat
is. Emellett sportoltam: vízilabdáztam, szertornáztam, továbbá
zongorát, éneket, összhangzattant tanultam a Kodály Intézetben.
Igen kemény volt ez a négy esztendő, mert nagyon sokat kellett
tanulni.
Visszatekintve; hasznos volt ez a négy év?
– Nagyon, mert megtanítottak a rendszeretetre. Szerencsémre
remek osztályközösségbe kerültem, és kiváló osztályfőnököm
volt, Szabó István atya, aki a laissez-faire elvet alkalmazta a
nevelésben. Engedett a szigorból, sok időt fordított a
sportra, túrákra, kirándulásokra, de tudta, hogy terhelni is
kell a diákot.
Érettségi után jogi szakra felvételizett Szegedre. Előtte
nem is akart színész lenni?
– Dehogynem! A színház világa mindig is közel állt
hozzám. Először nem is operaénekes, hanem prózai színész
szerettem volna lenni. Nagyon tetszettek a régi olasz, lengyel
filmek. Így egy időben a filmrendezői szak is megfordult a
fejemben. Volt egy rockzenekarom is, tehát énekelgettem a jogi
tanulmányaim mellett. Nagyon sokat olvastam a nagy zeneszerzők
életéről, és számos klasszikus zenei felvételt hallgattam.
21-22 éves koromban döntöttem el, hogy operaénekes szeretnék
lenni.
Mégis, miért választotta a jogi pályát? Hogyan lett
önből Dr. Turpinszky Béla?
– Nagypapám is jogot végzett annak idején, s csak utána
lett belőle operaénekes. Úgy gondoltam, hogy legyen egy biztos
állást adó diplomám. Később jöttem rá, hogy egyszerre két
pályán nem lehet megállni a helyünket. Ma már elég nehéz
„reneszánsz embernek” lenni, mert mindegyik hivatás teljes
embert kíván. Bevallom, hogy nagyon nehéz volt megfelelnem a
jogi szakra való felvétel követelményeinek. Ezért egy évet
ki is hagytam az érettségit követően.
S otthon ült, vagy bulizott?
– Nem ültem otthon. Dolgoztam, bútort szállítottam, és
egyéb fizikai munkát is végeztem. Nem nézem le az ilyen munkát,
de én úgy döntöttem, hogy tanulni még mindig jobb, mint bútort
cipelni. Felvettek az egyetem jogi karára, s 23 éves koromban énekelni
tanultam. Első tanárom Adorján Ilona volt, utána egy évig
Oberfrank Géza lett a mesterem. Nagyon sokat köszönhetek nekik,
és azért is hálás vagyok, mert tudták, nincs sok pénzem, ezért
sokszor ingyen tanítottak.
Énektanárai nem mondták, hogy a jogi diploma biztos
megélhetést nyújt, s miért akar éneket tanulni?
– Énektanáraim biztattak, így egy percig sem gondoltam
rá, hogy a joggal hivatásszerűen foglalkozzak. Az is az éneklés
mellett szólt, hogy a világ operaházaiban mindenhol nagy szükség
van jó tenorokra. Nagypapám is nagyon örült neki, hogy az éneklést
választottam, és a mai napig nagyon drukkol nekem, s megnézi
mindegyik bemutatómat. Az viszont tény, hogy így a jogot is
lassabban végeztem el, s az énektanulmányaimban sem haladtam
gyorsan előre. Az utóbbi nem nagy probléma, mert az szerintem
csak jó, ha egy énekest 30 évig nem szerepekkel terhelnek meg,
hanem a tanításával foglalkoznak.
Jogászként nem is tevékenykedett?
– Nem; bár a jogi tanulmányaimnak több esetben hasznát
vettem, így például a szerződéseket jogász szemmel is
elolvasom. És nagyon sok kollégám fordult hozzám, hogy segítsek
jogi kérdésekben.
Egy művésznév létrejötte
Turpisznkyként született, de Gippert Bélaként
szerepel a színlapokon. Miért?
– A névváltoztatásnak praktikus oka volt. Amikor fél
évre Olaszországba szerződtettek, akkor a menedzserünk közölte:
válasszak egy jól kimondható nevet. Operaénekes nagypapám
feleségének Gippert volt a leánykori neve. Nagyon szerettem
nagymamámat, sokat jelentett nekem, ezért a Gippert név mellett
döntöttem. Nagypapám is sokszor tanácsolta, hogy jobban járok,
ha művésznevet választok. Pályakezdőként önkéntelenül is
összehasonlítanak az elődökkel, és sokkal többet várnak egy
művészcsalád sarjától. A névváltoztatásnak megvan az az előnye
is, hogy nem kevernek össze a nagyapámmal, édesapámmal. Sok színházi
portál néha apu szerepeit is beírta az életrajzomba. Sőt
amikor egy öreg figurát énekeltem, az egyik kritikus meg volt róla
győződve, hogy apámat látja a színpadon, s úgy írt az előadásról.
Emellett azt akarom, hogy a színházak a hangom és ne a felmenőim
miatt szerződtessenek.
Az sosem jelentett gondot, hogy nem végezte el a
Zeneakadémián a magánének szakot?
– Jelentkeztem magánének szakra. Az ének-pontszámom a
második legjobb lett, de zongorából és dallamírásból nagyon
gyengén teljesítettem. Ezért nem vettek föl. Később nem is
akartam jelentkezni a Zeneakadémiára, mert már a jogot elvégeztem,
és a második diploma megszerzéséhez nem volt elegendő pénzem.
Ezért úgy döntöttem, hogy tanárok segítségével képzem
magamat. Ám, ha valaki megkérdezi tőlem, hogy felvételizzen-e
magánének szakra, biztos igennel felelnék. Hiszen azt a
kapcsolati tőkét, ami a pályához szükséges, ott lehet
megszerezni. A művésztanárok is segítenek tehetséges diákjuknak.
Hatalmas szerencsének köszönhetem, hogy mégis részt vehettem
a Zeneakadémia vizsgáin. Történt, hogy Marton Éva egyik tanítványával,
Gaál Csabával énekeltem el a Bánk–Tiborc-duettet. Csaba barátom
kérte Marton Évát, hogy hallgasson meg engem. Ez megtörtént,
majd eltelt három hónap, s tanárnő felkért, hogy vendégtenorként
vegyek részt az operavizsgán. Több opera- és áriavizsga vendégművésze
voltam, s bizony ennek köszönhetem azt is, hogy Debrecenbe szerződtetettek.
A zeneakadémiai Bánk–Gertrúd-duett eléneklése után hívtak
le Debrecenbe Sámson szerepére próbát énekelni. De már előtte
énekeltem a Csokonai Színházban Prokofjev Tüzes angyal című
operájában. 2014 őszétől énekelek a cívisvárosban.
Jelenleg Don Ottavio szerepét, jövőre pedig Sámsont éneklem
majd ott.
Azért ne feledkezzünk meg első szerepéről: a kecskeméti
színház Cigányprímás operettjében alakította Rácz Lacit.
– 23 éves voltam, mikor ezt a szerepet megkaptam. Akkor
debütáltam kőszínházban. Beszéltem már az izgulásról, a félelemről.
Nemrég énekeltem a Máltai Szeretetszolgálat által rendezett
operagálán a kecskeméti színházban, s akkor gondolkoztam el
azon, hogy első fellépésemkor milyen rettenetesen izgultam.
Fél évig az óceánjárón
Nagyon sok külföldi koncertkörúton vett részt.
Melyik volt a legemlékezetesebb?
– Eleinte opera- és operett-gálaműsorokon léptem fel.
Szerepeltem egy adott színházban, és a kollégák beajánlottak
a külföldi turnékra. Az igazi nagy hazai gálaműsorokban való
fellépésekre szerencsére a hangtechnikaváltásom után került
sor. A koncerteken való éneklés kicsit nehezebb is volt
eleinte, mert abban nem volt rutinom. De nem kerülöm meg a kérdésre
a választ: öt éven át énekeltem Miskolcon kisebb tenor
szerepeket. A Miskolci Nemzeti Színházban sokat tanultam, de egy
idő után úgy éreztem: nem fejlődök. Történt, hogy egy
olasz koncertszervező cég meghallgatást tartott Pesten;
elmentem és ezután féléves szerződést ajánlottak. Az egyik
legnagyobb óceánjáró hajóstársaság színháztermeiben, s
hajóin klasszikus kamarazenekar kíséretével kellett koncertet
adni a világ különböző pontjain. Főleg operaáriák
szerepeltek a műsoron és crossover dalok. Az úgynevezett
crossover zene, a zenei műfajokat „keresztező”, többféle műfajt,
stílust ötvöző zenei előadói felfogás. A koncertkörút
alatt közölték velem a kollégák, hogy szerintük inkább hős,
mint lírai tenor vagyok. Hazatértem után volt rá elég pénzem,
hogy egy éven át ne szerepeljek, hanem újra tanuljak, mégpedig
Kéringer Lászlónál. S vele elölről kezdtük el az énektanulást.
Eleinte magas bariton dalokat, majd Wagner-operák részleteit
tanultam, s utána jöttek a hősiesebb olasz szerepek.
A jövő évadban a Sámsonon kívül milyen szerepekben
láthatjuk?
– Az Operaház Királyi Lépcsőházában a Szöktetés a
szerájból Belmontéját éneklem 2016 márciusában négy
alkalommal. A Kolozsvári Magyar Opera pedig a Bánk bán címszerepére
kért föl. Ennek előzménye, hogy Selmeczi György, a kolozsvári
opera művészeti vezetője rendezte életem első operaelőadását,
a Carment Miskolcon, s meghallgatott idén a Tüzes angyalban. Észrevette,
hogy már nem lírai hangon éneklek, s megbeszéltük, hogy
elmegyek hozzá meghallgatásra. Ezután a színház igazgatója
is meghallgatott, ennek eredménye, hogy 2015 őszén Kolozsvárott
Bánkot énekelek. Nyáron még lesznek fellépéseim: a Miskolci
Operafesztiválon adjuk elő a Tüzes angyalt, előtte Németországban
énekelek egy kamarazenekarral, s még felkértek, hogy itthon
opera-, operettgálaesteken lépjek föl. Másik produkció, amit
nagyon várok, a Pécsi Nemzeti Színház Parasztbecsület-bemutatója,
amelyben Turiddut énekelem februártól. Szabadúszó vagyok,
aminek hátránya, hogy még mindig nem tudom előre, hogy a
felsoroltakon kívül milyen szerepek várnak rám. De nem
panaszkodom, mert az opera az éneklés csúcsa és fantasztikus,
hogy azt csinálhatom, amiről álmodtam.
Medveczky Attila
|