2015.05.29.
Csurka István: Most egyet nem szabad: félni
Helyzetünket
nehezíti, hogy az a nemzet, amely akkor vált felnőtt európaivá,
és később számtalan nehézség ellenére, a szétdarabolás és
a kétféle megszállás után is élve maradt, és megvívta a
huszadik század egyetlen tiszta eszmei alapzatú forradalmát és
szabadságharcát, az a nemzet most veszélyben van. Meglehet, végveszélyben.
Erről kell most szólni.
Végre
tisztán kell látnunk helyzetünket. A frontvonal negyvennyolc óta
a magyarság és az idegenség között húzódik. Megmaradni vagy
beolvadni, lenni vagy nem lenni, ez itt a kérdés. Amikor a kölyök
császár legaljasabb pribékje, a kevert vérű Haynau vérbe és
gyászba borította az országot, a nemzet legjobb erői, azok,
amelyek a magyarság legszebb emelkedő évtizedeiben a
forradalmat előkészítették, passzív rezisztenciába vonultak,
a fájdalom a legnagyobb szellemeket törte meg, Széchenyi Döblingben,
Vörösmarty idehaza maradt alul a lelkét tépdeső keselyűkkel
szemben. De Arany János megírta a Walesi bárdokat. A nemzet együtt
maradt és átlátta helyzetét. Aztán, amikor a világpolitikai
változások lehetővé tették, felelős vezetői megkötötték
a kiegyezést, amely minden ellentmondásával együtt még évtizedekre
fenntartotta a Magyar Birodalmat a Monarchia társországaként.
Az
idegenség–magyarság ellentmondására azonban nem lehetett már
tiszta választ adni. A passzív rezisztencia évtizedeiben a
visszahúzódott törzsökös magyar vezetőréteg elvesztette
korszerű tudását, és a kifejlődő tőkés rendszerben
idegeneknek engedte át a kezdeményezést. Magyarország ugyan
soha nem látott módon felvirágzott, de a magyar nép életfeltételei
romlottak. Kivándorlás kezdődött. Nép és nemzet nem forrt össze.
De az alapokkal még nem volt baj. Ady Endre és Tisza István
szembenállása két nagy magyar szembenállása volt. Az összeomlást
egyikőjük sem érte meg. Tiszát meggyilkolták, Adyval betegsége
végzett.
Ezután
halálos csapás következett. Az idegenség, kioldva a nemzetből
a sajátjához való ragaszkodás és a saját érdek felismerésének
képességét, pontosan abban az időszakban bénította meg a
nemzetet, amikor meg kellett volna védeni az egész hazát. Az
országot feldarabolták és magyarok millióit alávetettségre kényszerítették.
És mégis: a magyarság felfogta helyzetének tragikumát, és
erejét megfeszítve teremtette meg az élve maradás feltételeit
a megmaradt teknőben. A magyarság tudatának égboltján olyan
csillagok ragyogtak egymás fényét sokszor elhalványítva, mint
Szabó Dezső, Móricz Zsigmond, Babits Mihály, Márai Sándor. A
nemzeti élet a tisztulás és kiegyenlítődés felé haladt,
mert a viták és szembenállások a nemzeten belül maradtak,
nemzetellenes erő nem férkőzhetett a hatalom közelébe.
A
háború végére azonban ez a nemzeti egység, amely ellentmondások
kiegyenlítődése volt, felbomlott, és a hatalom közelébe,
majd birtokába idegen érdekek szolgái léptek, és a nyilas
hatalomátvétel után az esztelen téboly lett úrrá az országon.
Még
vége sem lett a háborúnak, már megérkeztek az országba a másik,
a győztes idegen hatalom kiszolgálói és helytartói, és átvették
a teljes hatalmat. A magyar nemzet tudatának égboltjáról eltávolították
a magyar csillagokat. Megtaposták a nemzeti önérzetet. A
nyilasok gaztetteiért az egész magyar nemzetet felelőssé tették.
A demokratikus magyar értelmiséget, a polgárságot megakadályozták
küldetése teljesítésében. A nemzeti érdek mint olyan, megszűnt,
helyébe az idegenek szolgálata, az internacionalizmus a szovjet
rendszer szolgai másolása lépett.
1956-ig
mindennek ellenére nem sikerült megtörni a magyarságot. A
forradalomban feltámadt a nemzeti összetartozás ösztöne. A véres
napokban nemzeti intézmények születtek, és a forradalmi ifjúság
magabiztos pontossággal tette rá a kezét a tudatbefolyásoló
intézményekre, így a Magyar Rádióra. A forradalom saját sajtót
teremtett magának. Ebből, ha nem következik újra az idegen
elnyomás, nem dübörögnek ránk a szovjet tankok, kifejlődhetett
volna a saját magyar nyilvánosság, a magyarság
visszafoglalhatta volna a saját tudatát. Nem ez történt.
Tudjuk, mi történt. Magyarország a Haynauét megszégyenítő
gyászba boríttatott. A nyilvánosságot és a kultúrát
visszafoglalták az idegen zsoldosok. A magyar szellemnek ismét
menekülnie kellett a saját hazájában. Magunkra maradtunk. A
nemzetnek tudomásul kellett vennie, hogy ki van szolgáltatva és
oda van dobva a szovjet érdekeknek. Ismét a lenni vagy nem lenni
kérdése állt elő. Világossá vált, hogy az ellenség minden
aljasságra képes, és számára a magyar kérdés valójában
csak vagon-kérdés. A kiszolgálók gátlástalansága felől sem
lehettek kétségek. Aki 1956 után vállalt azonosságot a
kommunista párttal, az sokszorta bűnösebb, mint az a szegény
ember, akit a nincstelenség sodort, szédített a köreikbe, s
akitől gyorsan meg is szabadultak. A nagy lelepleződés után. A
301-es és a többi parcella megtöltése közben a kommunista pártba
belépni, velük együttműködni már egyértelműen hazaárulás
volt. És mégis megtették az emberek százezerszámra. Vajon miért?
Ennyi hazaáruló volna ebben a nemzetben? Nem, hála Istennek,
nem. Végre tudomásul kell vennünk és ki kell mondanunk, hogy
mi történt a mélyben és miért.
Még
mindig működött a nemzet életösztöne. Megkötötte elsősorban
bent önmagában, a saját lelkében a második kiegyezést, természetesen
annyival rosszabb feltételek között, amennyivel kisebb és
gyengébb lett az ország, a nemzet. Abban a magunkra hagyottságban,
amit a forradalom leverése utáni években meg kellett élnünk,
más lehetőség nem volt. A parasztságot beverték a kolhozba, a
munkásságot szigorúbban őrizték, mint valaha, az értelmiséget
fenyegetéssel és csábításokkal, munkalehetőségeinek megvonásával
vagy megengedésével szabályozták, és a társadalom rétegeit
elválasztották és szembeállították egymással. Az emberek,
zsigereikben átélve ezt a kiszolgáltatottságot, visszahúzódtak
saját kis életük csigaházába, két kézzel, foggal körömmel,
iszonyatos túlmunkával, önpusztítással igyekeztek maguknak és
családjuknak emberibb életfeltételeket teremteni, és a közéletet,
a nyilvánosságot, a kultúra és a tudomány irányítását kényszerűen
átengedték az idegen hatalommal kollaborálóknak, egy szűk rétegnek,
amely 1945-ben telepedett a nemzetre, és amely önmaga egyes
elemeinek elpusztításától sem riadt vissza, de fő ellensége
mindig és folyamatosan a nemzet lelke, a nemzeti öntudat volt.
Világosan
kell látnunk, hogy ennek az alapjában véve bolsevista
rendszernek alapvető uralkodási módja a történelemhamisítás,
illetve a jelen meghamisítása. Ebben a rendszerben soha nem derülhet
ki az uralom lényege. Itt a leigázást felszabadulásnak
nevezik, a világraszóló szent forradalmat ellenforradalomnak és
a csőcselék lázadásának. A bornírt, tudatlan pártvezetők a
tudás birtokosainak vannak kinevezve, a hazugságot és szolgaságot
terjesztő újságok a sajtószabadság fellegvárainak.
Végre
ki kell mondanunk: olyan rendszerben éltünk, amelyben mindig
minden hazugság volt, és most, sajnos, a paktumok és a csalások
következtében még mindig olyan rendszerben élünk, amelyben
legfeljebb csak kis rések nyíltak a hazugság fellegvárain,
amelyben a hazudozóknak sikerült átmenteniök magukat és most
az a céljuk, hogy a marxista–leninista hazugság rendszerét újabb
évtizedekre ráborítsák a magyar népre.
Világosan
látnunk kell, hogy a rádió és a televízió, valamint az országos
és megyei lapok többségének kézben tartásával egyetlen és
ugyanaz a cél valósul meg, amit Rákosi Mátyás és bandája
kezdett el, és Kádár János és Aczél György kultúrbugrisai
folytattak: a nemzet féken tartása, a nemzeti tudat lerombolása.
Erre az uralom folyamatossága érdekében van szükségük. Avagy
lehetne itt ma négy évvel a szabad választások után MSZP választási
győzelemről beszélni, ha a paktum nem hagyja a kezükben a sajtót,
a rádiót és a televíziót? Számítana itt még valamit a
liberális koalíció, ha nem az ő úgynevezett eszméik ömlöttek
volna korlátlan mennyiségben minden lapról és minden hullámhosszról?
Egy
népet, amelyet negyvenöt évig gúzsba kötöttek, és nem tanítottak
meg saját értékei tiszteletére, sőt ezt kiverték belőle, három-négy
év alatt nem lehet teljesen áthangolni, de az alapvető felismerésekig
el lehet vezetni. Meg lehet neki mutatni, hogy milyen volt az a
rendszer, amelyben élni és megalkudni kényszerült. Megtörtént?
El sem kezdődött. Néha elhangzottak kenetteljes vagy patetikus
szavak a magyarságról, de az egyetemeinket elözönlötte a
korhatag marxizmus, a semmire sem jó, bódító liberalizmus,
csak éppen arra nem vezetik rá a fiatalságot, hogy mi a magyarság
valódi helyzete és a helyzetéből következő feladata.
A
régi rendszer ideológiai uralma tovább tart. Óriási nemzetközi
pénzügyi támogatás áll a nemzetromboló szemlélet fenntartása
mögött. Az anyagi erőfölény megteremtette az igazodási kényszert
a magyar értelmiség jelentős csoportjaiban. Sokan látják,
hogy mire megy ki a játék, hogy magyarellenes a liberális fővonal,
de anyagi kényszer következtében hallgatnak, együttműködnek
velük.
Hát
nem ugyanez volt a módi a Kádár–Aczél-korszakban? Hát nem a
kisebb-nagyobb megalkuvások és egyezségek vezettek el a teljes
önfeladásig? A korlátokat, a határokat akkor is ugyanazok
szabták meg, akik most, ők döntik el, ki a nacionalista, ki a
szélsőséges, kinek van joga megszólalni. És nincs kegyelem és
nincs belátás, számukra minden hazugság meg van engedve, belegázolnak
becsületbe, magánéletbe, hitbe, Istenbe és hazába.
Csak
a cégér változott. Most a liberalizmuson van a sor, mert a
marxizmus–leninizmus már undort kelt. De mikor veszi már észre
a magyarság, hogy a kettő ugyanaz, mert a mögöttes cél semmit
sem változott, és ez pedig az uralom megtartása.
Most
újabb évtizedekre akarnak uralmi helyzetbe belebetonozódni. Ők
akarják megszabni, hogyan érezzünk elszakított nemzettestvéreink
felől, ők akarják megmondani, mi a demokrácia, ők akarják
megszabni a magyarság megélésének módját és mértékét.
Ott akarnak maradni a képernyőn és a mikrofon előtt, hogy továbbra
is igazságként sugároztassák a mi pénzünkön a hazugságaikat.
Így
soha nem lesz nemzeti kibontakozás, mert a népet az általuk
teremtett nyomorúságok fogságában mindig saját érdekei ellen
lehet hangolni. Pontosabban még abban is meg lehet akadályozni,
hogy felismerje a saját érdekeit.
Ez
a mostani magyar kiszolgáltatottság lényege: rajta ül a népen-nemzeten
egy szűk réteg, amely a múlt rendszerben szerezte a hatalmát
és megtartotta magának előjogként az átalakulás, átcégérezés
lehetőségét, s ez a réteg nem engedi, hogy a nemzet eljusson a
saját érdekének felismeréséig, hogy végre pontot tegyen a kényszerű
megalkuvás után. Most újabb megalkuvásba akarják belekényszeríteni
a népet. Fogadja el, hogy nem lehet fölötte más eszmei égbolt,
más nevelési rendszer, más, mint ami eddig volt. Fogadja el,
hogy az az igazság, amit ők hazudnak neki. Törődjön bele,
hogy ő nem alkalmas arra, hogy saját kultúrát teremtsen magának,
saját nyilvánosságot.
Gondoljunk
csak bele, milyen cinikus játék folyik a fejünk fölött: ezek,
akik ma a sajtószabadság sértettjei és bősz Holubárjai
azokkal együtt, akiktől a hatalmukat kapták, voltak már népirtó
ávós sztálinisták, aztán megszerezték maguknak a jogot, hogy
reformkommunisták legyenek, aztán lettek saját rendszerük
liberál-kommunista kritikusai és demokratikus ellenzékei, aztán
a hatalom birtokosai ellenzéki köntösben, aztán most a
liberalizmus apostolai, és közben folyamatosan egy percig sem
voltak magyar hazafiak, közben csak a magyarság ellen hangolták
a magyarságot. Csak a kisebbrendűséget oltogatták belénk,
csak ők engedélyezték a magyarság érdekeinek megszólaltatását,
ők húzták meg a határt, ők írták a tankönyvet és ők
nevelték a börtönök népét is.
Kinek
áll érdekében a magyarországi etnikumok fellázítása és a
magyarság ellen hangolása? Ki kiáltja ki ezt demokráciának,
és ki bélyegzi meg azokat a magyarokat, etnikaiakat és nem
etnikaiakat, akik ez ellen felemelik a szavukat? Kinek van lehetősége
rájuk kérdezni: mit akartok hát?! Magyar Magyarországot
akartok, vagy valami mást?
Most
egyet nem szabad: félni. Mi vagyunk többen, mi vagyunk itthon,
mi szeretjük jobban a hazát, mi mondunk igazat. Ismerjük fel végre,
hogy eddig is a saját kishitűségünk volt a legnagyobb ellenfelünk.
1994
|