vissza a főoldalra

 

 

 2015.03.27. 

Szurkolóknak

Sportbarát kormányunk támogatta kérésünket

Szombaton délelőtt már a meccsre gondolok,

szerdától várom én ezt a szép napot.

A mérkőzés reggelén már azt is jól tudom,

hogy délután győz a csapatom!

Hétvége, forduló, csak a meccsre gondolok,

fújhat szél, eshet hó, én mindig itt vagyok.

Zúg a szép volt fiúk, ha gólokat lövünk,

piros-fehér a címerünk.

Hajrá Diósgyőr (Diósgyőr),

gyerünk a zöld gyepre, vár ránk a labda (a labda).

Hajrá Diósgyőr (Diósgyőr),

jöttünk, mert biztos, hogy győz a csapat ma (csapat ma).

Hajrá Diósgyőr (Diósgyőr),

Kacagva süt ránk az égről a nap!

Együtt vagyunk, győzni fogunk,

elvisszük, nem hagyjuk a pontokat!

Dr. Kiss János, Miskolc megyei jogú város alpolgármestere: maga a stadion építése több száz embernek biztos megélhetést ad. Azután az üzemeltetése is számos munkahelyet teremt.

 Mitől lesz szurkolóbarát a létesítmény?

 – Mi például úgy kezdtük, hogy a tervezési folyamatba is bevontuk a Diósgyőr-drukkereket. Nemcsak az aréna befogadó képességének növelésre vonatkozó kérésüket hallgattuk meg, de olyan futballarénát terveztünk, melyet nem vesz körül atlétikai pálya. A szurkolók így valóban a pálya közelében lehetnek, szinte részeseiként a játéktérnek. Ennek biztos varázsa van, s a legfontosabb, hogy a szurkolók minél jobban élvezzék a mérkőzéseket. Ha megépül egy olyan stadionunk, amelyben a szurkolók közelebb kerülhetnek a játékosokhoz, az egy olyan adottság, egy olyan különleges helyzet melynek minél többen szeretnének részesei lenni. A mi legfőbb szempontunk modern és kényelmes stadiont felépíteni a Diósgyőrnek. Ha már építünk, nyilván olyat építünk melyben elegendő a férőhely a szurkolók számára. Diósgyőrben a rangadók hagyományosan mindig telt házasak voltak, 11-12 ezer nézővel. Éppen ezért mi a diósgyőri labdarúgás hagyományaira gondolunk, és előttünk példaként azok az idők állnak, amikor akár 30 ezren is kimentek a meccsekre. Ebből következően merészeknek kell lennünk, és bíznunk kell a jövőben, amikor a magyar futballra koncentráló kormány támogatását élvezzük. Stadionokat nem egy szezonra építünk. Annak legalább 30 évig állnia kell. Így 15 300 ülőhellyel 17 300 férőhelyes lesz a létesítmény. Sőt, ha a bajnoki mérkőzések alkalmából az „ultraszektorból” kiszereljük a székeket, akkor további kétezer drukker fér be. Ezenkívül gondoltunk arra is, hogy legyen egy bolt kimondottan a szurkolók számára. A sportmúzeum létesítése mellett természetesen nem hiányozhat a söröző. Igyekszünk minden kényelmet beépíteni és minél tökéletesebb szolgáltatással a közönség kedvében járni.

 Akármilyen kecsegtető ajánlattal álljanak is elő, az ellenzék állandóan azt szajkózza, stadionok építése helyett inkább munkát adjanak embereknek.

 – Mondjuk ez szomorú, hiszen azt be kellene látniuk, hogy egyrészt a stadionépítésnek jelentős foglalkoztatási vonzata van, ők nem tudják, hogy minden építkezés több száz embernek ad munkát, és a létesítmény későbbi üzemeltetése is munkahelyeket teremt? Az új beruházásokkal vonzóbbá szeretnénk tenni a várost. Ennek idegenforgalmi jelentősége is van. A rangos sportlétesítményeket nem a magunk vagy a focisták dicsőítésére, hanem elsősorban a futballt szerető közönség kedvéért építjük. Számos kutatás azt támasztja alá, hogy minden sportba befektetett forint bőven megtérül a költségvetésben, hiszen a sport azonkívül, hogy egészséges életmódra neveli a fiatalokat, talán erre ösztönzi a teljes lakosságot is. Megváltoztathatja az általános mentalitást is. Nem egészségesebb délután szép környezetben barátok között egy jó meccset megnézni, utána sörözni egyet, amitől jobb lesz a kedélyünk? Be van bizonyítva, hogy lelkileg kiegyensúlyozott körülmények között kevesebb pénzt kell egészségügyre költenünk.

 Az eredeti 4,5 milliárdos keretösszegből hogy lett 8 milliárd?

 – Keményen kellett lobbiznunk, de megérte a munka, mert a kormány a keretösszeget végül is 3,5 milliárd forinttal megemelte.

 Miért kellett egy új építésébe fogni?

 – Az a helyzet, hogy azt tapasztaltuk, hogy a stadion bizonyos részei az érvényes biztonsági előírásoknak egyszerûen nem feleltek már meg. Három szektort már így is soron kívül le kellett bontanunk 2014-ben. Ilyen körülmények közé felelőtlenség lenne nézőket engedni. Mi van, ha leszakad, tömegbalesetet okozva, ki venné magára ennek a felelősségét? Tudni kell, hogy a stadion magja még 1939-ben épült, és a bővítés is közel ötven éve 1968- ban történt. Mára a stadion újabban, azaz fél évszázada felépült részei is olyan állapotba kerültek, hogy pár éven belül alkalmatlanná váltak volna a szurkolók fogadására.

 A klubházzal mi történt?

 – Ez komoly fejtörést okozott nekünk, mielőtt ebben döntöttünk, számításokat végeztünk, hogy mi gazdaságosabb: a régi klubház megtartása és annak beépítése az új arénába, vagy annak lebontása. A vizsgálatok kimutatták: több forrást igényelne a régi épület megtartása és beillesztése az új stadionba, mint az elbontás. A régi stadionnak vannak azért még használható elemei is, ezeket mind áttelepítjük a Miskolci Vasutas Sport Club pályájára, és ott játszik majd a DVTK addig, míg fel nem épül az új stadion.

 Mit terveznek, hogy lesz a létesítmény üzemeltetése?

 – Nyílt pályázatot írunk ki a felépült diósgyőri aréna üzemeltetésére, hasonlóan a korábban beváltakhoz. Ezt a metódust alkalmazták az Üllői úti és a debreceni új stadionnál is.  

Milyen egyéb célra lesz alkalmas még a focin kívül a stadion?

 – A stadion multifunkcionális lesz; így koncerteknek, fesztiváloknak, kulturális rendezvényeknek is helyet adhat majd. De ezekről a részletekről a majdani üzemeltető dönt, akinek bizonyára érdeke lesz, hogy minél változatosabb programokkal töltse meg a stadiont.

 

Medveczky Attila