2015.10.30.
A gazdasági fejlődés útja
A magyar gazdaság
egyik legnagyobb problémája, hogy a kis és közepes vállalatok
a jogszabályok, a bürokrácia útvesztőjében elvesznek. Még
ha van jó ötletük, ha hajlandóak sokat dolgozni és ha a tudásuk
is megvan az értékteremtéshez akkor is elbukhatnak a fenti útvesztőben.
Az állam ezen két
módon segíthet. Vagy leegyszerűsíti az ügymenetet, vagy
valamiféle segítséget, kalauzt ad a vállalkozások mellé. Előbbi
megvalósítása objektív akadályokba ütközik. Egyelőre nem
sikerült áttörni a gigantikus bürokrácián, egyelőre nem
sikerült megtalálni, hogyan lehetne leegyszerűsíteni az évtizedek
alatt épített útvesztőt. Valószínűleg hosszú, kitartó
munkával. Addig is marad a második lehetőség. Erre a második
lehetőségre kiváló példa a Magyar Nemzeti Kereskedőház.
Feladata, hogy a magyar kis és közepes vállalatokat külföldi
piacra segítse, de a gyakorlat azt mutatja, hogy eközben a belföldi
bürokráciadzsungelben is hathatós segítséget
nyújthat.
Miközben a szervezet a támadások kereszttüzében
áll, információink szerint, méghozzá kis cégektől szerzett
információink szerint a szervezet az egyik leghasznosabb segítsége
lehet a magyar kis és közepes vállalatoknak.
Most új programot
mutattak be. Lássuk a részleteket:
Export Expressz kkv-programot indított a kereskedőház
Export Expressz néven a hazai kis- és középvállalkozások
(kkv) exportjának segítésére három pillérre épülő új
szakmai komplex programot indított a Magyar Nemzeti Kereskedőház
(MNKH) – jelentette be Ducsai-Oláh Zsanett, a társaság vezérigazgatója
sajtótájékoztatóján Budapesten.
Elmondta: a
programban a kis- és középvállalkozások magas hozzáadott értékű
termékeiből, szolgáltatásaiból külpiaci kínálatot állítanak
össze, ezek a külpiacon bizonyítva zászlóshajóként utat
nyithatnak további magyar cégek számára, kiemelt figyelmet
kapnak a innovatív startup cégek, illetve segítik a határon túli
magyar és az anyaország cégei közötti együttműködést.
Hozzátette: a korábbi
programokra, eszközökre építve az új programmal még szélesebb
lehetőséget nyújtanak a magyar kkv-knak a külpiacra jutáshoz.
Ducsai-Oláh
Zsanett elmondta, hogy az Export Expressz programban exportorientált
stratégiát valósítanak meg, a legpiacképesebb iparágakban
20-30 már eddig is sikeres exportőrt további lehetőséghez segítenek,
ezek a cégek pedig zászlóshajóként utat nyitnak, magukkal
viszik a többi magyar céget. A programban a kiváló magyar élelmiszerek
külpiaci megjelenéséhez megalkották az Áldomás ernyőmárkanevet,
amely a programhoz kapcsolódó magyar élelmiszer-ipari termékek
egységes megjelenítését szolgálja.
A nemzetközileg
is versenyképes technológiákat, vállalkozásokat is felkarolják
– ismertette a programot a vezérigazgató, kiemelve, hogy október
15-étől a kereskedőház tematikus weboldalán jelezhetik a
projektgazdák külpiaci szándékukat. A vezérigazgató szerint
a Magyarországon születő technológiákkal már eddig is
lehetett külpiacon jelentkező problémákat megoldani.
Ducsai-Oláh
Zsanett szólt arról, hogy a programban építenek a magyar származású,
külpiacon sikeres üzletemberekre is, akik kapcsolataik, gazdasági
súlyuk révén segítenének az anyaország cégeinek. A
programban felhívást tesznek közzé a nagykövetségeken, a
kereskedelmi hálózaton, hogy újabb magyar származású üzleti
partnerekkel bővüljön a hálózat – tette hozzá a vezérigazgató,
aki szerint a program három eleme külön-külön is megállja a
helyét, de egymást erősítve még hatékonyabb lehet.
A sajtótájékoztatón
Klimovitsky Szabó Szilvia, a kereskedőház partnere elmondta,
hogy Kaliforniában él, alelnöke a magyar–amerikai
kereskedelmi kamarának, befektetési vállalkozást vezet,
kapcsolati hálózatát felajánlotta a Magyar Nemzeti Kereskedőháznak.
Hrivnák Tünde, a
By Me divatmárka tulajdonosa és tervezője elmondta, hogy
sikeresen juttatta külpiacra prémium kollekcióját, amely
magyar népi motívumokat – kalocsai, matyó – használ,
autentikus, professzionális kézi hímzéseket alkalmaz.
Bokrosi Máté, a
Zador Fine Bar szappan márkanév tulajdonosa kiemelte, hogy a
kereskedőházzal közösen lépett a külpiacra, tavaly Dubaiban
és Moszkvában mutatta be termékeit, a helyi engedélyezést a
kereskedőház képviselete nélkül nehéz lett volna
megszerezni, jelenleg nyolc országban értékesítenek.
csg/mti
|