2016.04.15.
A „KUTATÁS”
Most telt be a pohár.
Döntöttem, nem veszem meg többet azt az újságot, amit még a
nagyapám is olvasott minden áldott nap. Elegem van. Hogy miért
pont ezen az íráson borultam ki? Magam sem értem, tekinthetném
a cikket szokásos fizetett propagandának. És mégis valahogy az
a romlottság, amilyen módon megpróbálnak hülyére venni, az bőszített
fel. Milyen mély álnokság kell komolynak tetszően hivatkozni
egy olyan, az 1980 és 2000 között születettek körében végzett
„nemzetközi „kutatásra”,melyet a brüsszeli Foundation for
European Progressive Studies (FEPS) és az amerikai Global
Progress, az AudienceNet közvélemény-kutató megtévesztés céljából
fizet. Mint egyik elemét a sok felesleges pótcselekvésnek ami tökéletesen
passzol ahhoz a pofátlan pénzszóráshoz, mely Brüsszelben is
folyik. Ennek a „kutatásnak” az elemzője bizonyos Policy
Solutions. A hivatkozott „kutató” hely „nevezetes”
rendezvényén a megnyitót Hiller, a szoci mondta. A rendszer, módszer,
technika tulajdonképpen mesebeli. Előbb, ha jól tévedek, egy
rakás pénzért „kutatnak”, majd az ún. Y generációról
hamukáznak. Mindenféle grafikonokat festegetnek, tehetik a papír
türelmes. Aztán rendeznek egy bazi nagy konferenciát ahol elmesélik
egymásnak: Miről is szól a kutatás. Külföldi vendéget is hínak,
mert ahol legalább egy külföldi szerepel, ugyebár, az csak
komoly dolog lehet. Volt itt minden, mint a vásárban: FEPS,
Policy Solutions, Millennial Dialogue, stratégiai igazgatói sőt
szakértői panelbeszélgetés, Y generációs fiatalok(?), Ságvári,
politikatudomány, ZRI, Závecz Research, Bárány az MSZP elnökségéből
Gulyás, az Internetadós tüntető szórja a rizsát, (gondolom máris
képben vannak,) és végül az elmaradhatatlan állófogadás.
A „kutatás”
során kitöltettek – mondják a „munkamódszerükről” –
ezer kérdőívet, online, 15 és 34 év köztiekkel. Az ilyen
adatfelvétel reprezentativitása kor, jövedelem, iskolázottság
tekintetében kb. semmit ér. A résztvevők köre végül negyven
főre redukálódott, az ő véleményükre hivatkoznak, melyet több
napon át tartó, online moderált beszélgetés során fejtettek
ki, (gondolom szavanként aranyárban).
Ez a humbug halmaz
ihlette a Magyar Nemzet főmunkatársának írását, melynek lényegi
megállapítása:
A fiatalok nálunk
(értsd a Fidesz-kormány alatt) a térségbeli országok
fiataljai közül a legkevésbé boldogok, és nálunk bíznak a
legcsekélyebb mértékben a politikusokban. A „megkutatott”
ún. Y generációból (?) minden második a jobbikra szavazna, és
a Fidesz természetesen e mögött a ragyogó eredmény mögött
messze leszakadva kullog.
Az Y generáció(?)
negyven darabján végzett furcsa felmérés szerint a kiválasztottak
számára a munkahelyteremtés, az egészségügy és az oktatás
a legfontosabb.
A legutóbbi
nemzeti ünnepünkön, március 15-én elhangzott politikusi beszédek,
zavaros, unalmas történelmi okfejtésekbe fulladtak. Írja szerző,
aki gyáva ahhoz, hogy egyenesen neki menjen Orbán korszakos beszédének,
helyette nyíltan a fiatalokat értékeli le, mondván nem érdekli
őket a szürke lét fenntartásán kívül semmi. Esetleg a népi–urbánus
szembenállás meghaladása. De ha ez így van, akkor miért és főleg
meddig lenne számukra fontos a múlt vitáinak, a népi–urbánus
szembenállásnak a meghaladása? Amíg ebből a vitából a népi
nemzeti elem végleg ki nem iktatódik?
Ehhez kell a
Jobbik, ezért fut mindenféle balliberális boszorkánykonyhán a
tökéletesen elvtelen párt feldicsérése.
A „kutatók”
szerint a hagyományos, régi pártok szénája különösen
rosszul áll az Y generációnál(?). Politikailag aktív
csoportjukból (ez mindössze 40, azaz a negyven fő) minden második
fiatal a Jobbikot választaná, a Fidesz leszakadva a második, a
szellemileg kiüresedett „baloldalt” pedig megelőzi az LMP.
Úgy látszik, a lázadást ma leginkább a nemzeti radikalizmus
testesíti meg, és a fiatalok hitelesebbnek tartják az ellenzéki
Jobbikot a mérsékelt konzervatív, polgári politizálástól
elrugaszkodó kormánypártnál.
A Jobbik a szerintük
hiteles, második ciklusát tölti a parlamentben. Amit megalakulásától
az EU-ba majd a magyar parlamentbe kerülésétől fogva művelt
ennek a pártnak a vezetése az a képmutatás, a korrupció, a
hazugság, a választók megtévesztésének csimborasszója. Emlékeztetnék
a náci jelképekkel operáló zsidó gyerekek közül kiugrott
Szegedi Csanádra, és kenyeres pajtására, a Haynaut istenítő
pártelnökre. Ezek nemrég palesztin fejrevalóval a nyakukon imádták
az iszlámot, most migránsellenesnek mutatkoznak. A szovjet emlékműnél
kőműveskednek szabadon, KGBéla elvtársuk kémes kötödését
elvakolandó. Magzatelhajtókkal a soraikban a népességcsökkenés
miatt giccseskednek. Tételes istentagadóik díszletnek használják
a templomot. Ezekhez kötődne a ki tudja miért Y-nal jelölt
generáció?
czyla
|