Hiszek Magyarország feltámadásában!

E-mail Nyomtatás
 
A Forgó Travel az egyik legrégebbi magán utazási iroda, amely lapunk olvasói számára több okból is ismert lehet. Egyrészt ajánlataik hosszú-hosszú évek óta olvashatóak lapunk hasábjain, másrészt utazásaikra mindig kedvezményt kapnak a Magyar Fórum olvasói, harmadrészt pedig messze a legtöbb olyan utat szervezik, melyek a történelmi Magyarország elcsatolt területeire indulnak. Mint azt ifjabb Forgó Imre elmondta, valóságos misszióként tekintenek ezekre az utakra, amelylyel nem titkolt céljuk, hogy minél több emberrel ismertessék meg a trianoni döntés által elorzott ősi, magyar országrészeket. Beszélgetőtársam - családi vállalkozás lévén - a kezdetektől részt vett az utazási iroda létrejöttében és immáron annak vezetőjeként arra is rálátása van, miként tud fennmaradni egy utaztató cég a mai viszonyok között.
Hogyan jött létre a cég?
- A Forgó Travel fejlődése, arculatának kialakulása, hosszú folyamat eredménye és ez elsősorban édesapámnak köszönhető. Õ az egykori MHSZ-nél dolgozott, mint gépjárművezető-oktató, de a munkahely jellegétől függetlenül soha nem kötelezte el magát a rezsim mellett. A rendszerváltást kitörő örömmel éltük át. Rögtön önállóvá is vált, és autósiskolát nyitott Békásmegyeren. Ez még 1990-ben volt. Ekkor alakult cégünk és néhány hónapra rá az utazásszervezésbe is belefogtunk. Igazság szerint a vasfüggöny leomlása és az akkoriban bevezetett világútlevél miatt döntöttünk úgy, hogy belevágunk az utaztatásba, ugyanis láttuk, milyen nagy az igény az emberekben arra, hogy végre megismerkedjenek új tájakkal, kultúrákkal - egyáltalán, hogy világot lássanak.
-  Mostanra jócskán kibővült a paletta.
-  Igen, az első évek tanulóidőszaka után mind nagyobb tudatossággal alakítottuk ki az útiterveket. Miután már gyermekkorom óta nagyon érdekel a technika - és elsősorban a repülés, a repülőgépek - gyakran forgatom az ilyen témájú kiadványokat. Innen származik az ötlet, mely szerint rendszeresen szervezhetnénk utazásokat a híres nyugat- és közép-európai repülőgép- és technikai múzeumokba, illetve a kontinens nagy repülőnapjaira.  Ezek a rendezvények százezreket vonzanak és itthon is egyre népszerűbbek. Mostanra már éves átlagban közel húsz ilyen típusú programunk van Csehországtól Angliáig. Örömmel tölt el, hogy egyre nagyobb a jelentkezés ezekre az utakra, ráadásul úgy tudom, hogy ezen utazások szervezésében egyedülállóak vagyunk a hazai piacon.
-  Külön fejezetet érdemelnek a történelmi Magyarország elcsatolt részeire irányuló utazási lehetőségek. Ahogyan látom, valamennyi tájegységre szerveznek utakat.
- Valóban így van. Miután az egész családunk nemzeti elkötelezettségű, így szinte törvényszerű volt, hogy előbb-utóbb "felfedezzük" az elcsatolt területeket is. Szerencsénk is volt, ugyanis ebben az időszakban kezdtek átalakulni az utazási szokások. A tehetős réteg számára az egzotikus, óceáni térségek váltak első számú úti céllá. Az átlagosabb körülmények között élőknél pedig az első nagy nekibuzdulás után a ’90-es évek második felére lecsengett a Nyugat-Európára irányuló érdeklődés! Emiatt az ezzel nagyjából egy időben beinduló történelmi Magyarország-sorozatunk mind nagyobb odafigyelést kapott. Mára a Forgó Travel egyik legfőbb ismérvei lettek a történelmi Magyarország elcsatolt részeire indított utazásaink.
-  Önnek melyik a kedvenc tájegysége a Trianon által elcsatoltak közül?
-  Nem tudnék kiemelni egyet sem, a "Mindent vissza!" elvet vallom, és hiszek MAGYARORSZÁG feltámadásában! De hogyan is rangsorolhatnám e tájakat? Hogyan fájhatna jobban mondjuk Kassa, mint az erdélyi hegyek? Hogy tehetnék különbséget Szabadka gyakorta megvert magyarjai és a Kárpátalján a "muzsik" szegénységbe taszított testvéreink között? Szerintem lehetetlen és egyben etikátlan is rangsorolni. Talán nem árulok el nagy titkot, ha elmondom, hogy ezekkel az utakkal másodlagos céljaink is vannak. Amikor tapasztaltuk, hogy sokak számára milyen meglepetést jelent 500 km-re a magyar határtól - a Gyimesekben - magyarul beszélő emberekkel találkozni, rájöttünk, hogy ezek az utak bizonyos missziót is jelentenek. Nem pusztán csak annyit szeretnénk elérni, hogy utasaink jól érezzék magukat, hanem azt is, hogy észrevegyék: ott is magyarok élnek. Igyekszünk tenni annak érdekében, hogy emberi kapcsolatok alakulhassanak ki a csonkahonban és az elszakított területeken élő honfitársaink között!
-  Ha általánosabb véleményt kérnék öntől az utaztatás jelenlegi állapotáról, mit mondana? Milyennek látja a helyzetet?
-  Itt is egyre nehezebb körülmények vannak, éppúgy, mint az élet minden területén. Amikor mi 1990-ben belevágtunk, szinte semmilyen engedélyre nem volt szükségünk az induláshoz. Nem mondom persze, hogy ennek csak előnye volt, mert itt is vannak buktatók, amelyeket ésszerű szabályozással ki lehet kerülni és kerültetni az utazási irodákkal. Ám az legalább olyan hátrányos, ami azóta történik. Évente, de kétévente biztosan bevezetnek valamilyen szigorítást. Néha okosat, néha ésszerűtlent, de általános jellemzőjük, hogy ilyenkor irdatlanul megemelik az utazási irodák felelősségbiztosítási összegét. Mindez jelentősen megnehezíti az irodák működését. Az uniós csatlakozás szintén seregnyi új - a ma-gyar vállalkozók számára többségében nehezen teljesíthető, olykor abszurd - követelményt támasztott velünk szemben. Hosszan lehetne sorolni a példákat, melyek hátrányosak, és a csatlakozás hozta őket magával.
- Túl sok utazási iroda megy csődbe. A Forgó  Travel számára ez előny vagy hátrány?
-  Sokan, gondolják, mikor egy-egy iroda csődbe megy, hogy  ez nekünk sok új utast jelent. Nem jelent  új utast, sőt, inkább hátrányos. Ilyenkor ugyanis - jogosan - általános a bizalomvesztés, egy ilyen eset óhatatlanul visszafogja az utasokat attól, hogy utazzanak. Tehát inkább negatív a hatás. Ráadásul a médián keresztül folyik egy kampány: hogy kisebb irodákkal ne nagyon menjen senki, mert azok veszélyesebbek. Pedig ez nem igaz! A legnagyobb kockázatot a chartergépeket bérlő társaságok viselik, hiszen azokat a járatokat akkor is ki kell fizetni, ha például csak félig telt meg a repülőgép. Ezzel szemben mi a saját buszunkon utaztatjuk utasainkat, tehát  elképzelhetetlen, hogy valahol kint hagyjuk őket - mint az oly sok iroda utasaival megesett -, hiszen egy kis túlzással: "csak" tele kell tankolni a buszt.
-  Vannak emlékezetes útjaik?
-  Igen vannak, de nem szeretnék  bármiféle rangsort felállítani.  Ez a munkánk, s nagy örömmel, szeretettel végezzük. Persze vannak. örökre emlékezetes útjaink, s ilyen volt  az, amikor a MIÉP hosszú anyaországi tartózkodást szervezett kárpátaljai, viski magyar gyermekek számára a nagy, beregi árvíz idején. Minket ért az a megtisztelő lehetőség, hogy kimehettünk a gyermekekért és ideszállíthattuk őket. Nagyon felemelő feladat az ilyen!
 

A nap kérdése

napja nem tudjuk, kik pénzelték a Jobbik EP-i választási kampányát.

Hírlevél

Hírlevél


HTML formátum?

Megjelent

Bocskai TV

Függetlenség