10 millió forintos bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a UPC Magyarország Telekommunikációs Kft-re, mert a cég 2006-ban és 2007-ben közzétett egyes reklámjai alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére - derül ki a GVH csütörtöki közleményéből.
Az indoklás szerint a távközlési társaság a hirdetéseiben ígértnél kisebb letöltési sebességet biztosított internet előfizetőinek. Emellett nem megfelelően tájékoztatta ügyfeleit arról, hogy a meghirdetett áron csak hűségnyilatkozat aláírásával lehet szerződést kötni, valamint a hirdetett ajándékokat is hűségnyilatkozat aláírásával lehet megkapni.
A GVH szerint egy szolgáltatás lényeges tulajdonságának minősül, ha igénybevételéhez hűségnyilatkozatot kell tenni. Egy ilyen szerződés esetén ugyanis a fogyasztó a meghatározott időtartam lejárta előtt csak kedvezőtlen feltételekkel mondhatja fel a szerződést, így a hűségnyilatkozat alkalmas a fogyasztók időszakos "fogvatartására" és nehezíti a versenytársak közötti váltást.