Üzenetek Voltegyszerből

E-mail Nyomtatás
 
Megjelent a Magyar Fórumban. XX. évf. 24. szám, 2008. június 12

Még ha első osztályúnak nem mondható esztrádműsor is a dolog, érdemel némi figyelmet, mert minden felemásságával együtt, vagy éppen azért kortünet. Az SZDSZ kétüléses tandemkerékpárrá való felfejlődésére gondolunk. Ezen a járművön most egymásnak háttal két szivar ül. Az első Fodor Gábor, a most két szavazattal megválasztott új elnök, a másik Kóka János, aki ha tekerne, hátrafelé tekerne, de nem teker. Csak ül háttal és még nem is nagyon morcos, lába a pedálon, keze a zsebében. Nem úgy, mint egy kültelki apacslegénynek, hanem mint egy milliárdosnak.
A hosszú felfekvésű bicikli halad, látszólag az MSZP felé. Fodor kapaszkodik a kormányba, erős ellenszelet érez, beledűl és tapsokat kér. Mindenkivel tárgyalni, adja ki a jelszót magának és azoknak, akikkel tárgyalni óhajt, és erre összeverődnek a tenyerek. "Ez a Fodor egy nagy sejma" - mondhatnák nagy sejma eszdéeszesek, ha volnának ilyenek. De sejmának lenni népiséggel átszőtt magyar fogalom, s kicsit ódivatú. (Ha már akkor fel van találva a párt, amikor a legnagyobb magyar sejma, Tersánszky Józsi Jenő még élt és írt, ő Kakuk Marcijával együtt két nagyfröccsért belépett volna a liberális pártba a Csengődi Borozóban.)
Fodor a koalícióba való visszalépést Fletó, alias Gyurcsány Ferenc - menesztéséhez köti. Finomam. Durván ez vezényszó volna: "térdre, imához!" .  A volt kommunisták - erre nem hajlandók. Meg lehet érteni őket. Erre a változatra tehát kár sok szót vesztegetni.
Komolyabbak viszont az új elnök feltételei egy esetleges előre hozott választás esetére. Maga a feltételtámasztás arra a számszerű tényre alapszik, hogy az SZDSZ szavazataira van szükség az Országgyűlésben a feloszlatás kimondásához. Ha az SZDSZ mindegyik képviselője a feloszlatásra szavaz és az MDF is velük tart és a Fidesz minden képviselője megjelenik, akkor az Országgyűlés kimondhatja a feloszlatását, és ki kell írni az új választást. Ettől ez az üzleti ajánlat komolynak látszik. Fodor azt mondja Orbánnak: ennyi, tessék a tenyerembe csapni. Orbán most belecsapásra emeli a kezét - levele erről tanúskodik - és leülne tárgyalni. A sok elhangzott, s az előre hozott választások üdvös voltát ecsetelő kijelentése után nem is tehet mást.
Az első fodori feltétel: az új Országgyűlés nem módosíthatja az alkotmányt. Ez beismerése annak, hogy az új Országgyűlés kétharmados jobboldali, nemzeti többségű lenne. Hiszen, ha nincs kétharmaduk az alkotmány- módosítás szándékával beküldötteknek, akkor nem lehet megtenni. Mind a Fidesz-választó, mind a MIÉP befolyása alatti magyarok fontosnak tartják a rendteremtő alkotmánymódosítást. A MIÉP a "Kilábalás programjában alkotmánymódosítással elérhető rendszerváltást hirdetett meg. Bizonyítva, hogy ez a magyarság megmaradásának alapfeltétele. De ezzel kampányolnia kell majd a Fidesznek is, ha elsöprő sikert akar elérni. Fodornak tehát és azoknak, akik ennek elmondásával megbízták - s erről majd később szólunk - kettős célja van. Ki akar vonni a kampányból egy erős nemzeti érvet és ezzel gyengíteni akarja az ellenfelet, a másik pedig  maga tény, hogy valóban ne lehessen alkotmánymódosítás. Azok, akiket Fodor képvisel, vagy képviselni óhajt, az egész Lipócia és a nemzetközi nagytőke, a már betelepedettek nagyon kötődnek a jelenlegi alkotmányhoz - és a hézagaihoz. Amúgy gyerekes öngerjesztés az egész. Ki írhatja alá ma, hogy holnap, egy megválasztott, ilyen vagy olyan színű Országgyűlés nem határoz el rögtön első ülésén alkotmánymódosítást - és mondjuk nem osztja 64 vármegyére a trianoni csonka országot. Tegyük fel, Orbán most aláírja, de mit csinál, ha azok, akiket behoz az Országgyűlésbe, kiröhögik? Fodor ezt a feltételt Kisdobos emlékeire alapozza.
Ilyen csak egyszer volt, mégpedig a pártállam utolsó felvonásában, amikor a pártdelegáció megígérte a háromszögletű kerekasztalnál, hogy az Országgyűlés majd meg fogja szavazni azokat a sarkalatos törvényeket, amelyeket a semmilyen felhatalmazással nem rendelkezők letárgyaltak. De hát, kérem, az csak a pártállamban volt lehetséges, hogy Fejti elvtárs és Pozsgay elvtárs megígérik és az Országgyűlés - akkor túlnyomó részben pártkáder, engedelmesen megszavazza. Most senkinek nincs sem joga, sem lehetősége egy jövendőbeli Országgyűlés nevében akármit is ígérni. Ennyit talán elértünk.
Ez Fodor G. újabb nagy cuclija. Ha ezt a Fidesz beszopja, elismeri, hogy alapvetően pártállami gondolkodású és nemcsak ő, hanem mind jelenlegi, mind jövőbeni képviselői teszetoszák, fogalmuk sincs egy rendszerváltás mibenlétéről. Ugyanakkor Orbán helyzete sem irigylésre méltó, mert az előre hozott választás tömegigényű, ma mindenki választással akarja elsöpörni a kormányt és ugyanakkor az alkotmánymódosítás nem az a kérdés, amivel kelnek és fekszenek az emberek.
A második Fodor-feltétel kisebb jelentőségűnek és inkább technikai jellegűnek látszik. Az új kormány vállalja, hogy nem változtat a jelenlegi választási törvényen. Nem emeli fel a bejutási küszöböt, nem változtat a listás-egyéni arányokon, nem von el pénzeket, s hagyja, hogy az SZDSZ megkapja azt a médiatámogatást, ami most van neki. Fodor jó bizniszmen: ezt a pontot nehéz kézből kontrázni, s így legalább egy feltétel van, amiről tárgyalni lehet. Aztán majd meglátjuk. Ugyanakkor kevesen látják meg, hogy a jelenlegi feltételekkel és a jelenlegi vad kommunista többségű választási bizottsággal és a csalások lehetőségével, a pénz erejével megtartott választások, azaz a nem tiszta választások ismét mekkora veszélyt rejtenek magukban. Netán Fodor már tud valamit az eredményről?
A harmadik feltételben van az eb elhantolva. Nem lehet az állampolgársági és bevándorlási törvényt megváltoztatni - adja ki napiparancsát Fodort, mint egy dandártábornok. Az embernek ettől egy kicsit káprázik a szeme, nem érti, hogyan jön ez ide. Miért oly fontos ez?  Mi lehet a baja ezzel? 2004. december 5-e jutott eszébe, amikor sikerült meghiúsítaniok, hogy a magyar keblére ölelje a magyart? De most már bent vagyunk az unióban, s az önállóságáért küzdő székely is ugyanolyan européer, mint a beszarábiai cigány, akinek hirtelen felvert putriját most füstöli ki Berlusconi Róma alatt.
  Egyáltalán: előre hozott választás és bevándorlás? Állampolgárság? Gondolkodni kényszerülünk. (Ami kétségkívül nehézségeket okoz ...) Fodor talán arra spekulál, hogy Orbán hatalomra kerülve megint előjön valami magyar igazolvánnyal vagy hasonlóval, megint felmelegíti a magyarságba tartozást, a vállalást, a nyelvtudást, s előnyöket  kínál magyaroknak magyarságuk megvallásáért?
Beszéljünk nyíltan.  Fodor most a magyar nacionalizmus" feléledésétől tart. Egy jobboldali választási győzelem esetén kétségkívül okkal. A magyarok sokévnyi depresszió után lendületbe jöhetnek. Egy kicsit. Aztán a vér szerinti magyarok beözönlésétől is tarthat  a Hollán Ernő utca. Se Kunágotát, se Jászfényszarut, se a Pasarétet ne özönöljék el etnikailag magyarok - gondolja Fodor vagy gondoltatják vele.  Százezrek hagyják ott zsindelytetős házaikat, megbarnult lécű csűrjeiket és jönnek ide, Pestre, lakóparkokba? Egy előre hozott választás lendületének lehet ilyen hosszú távú következménye.
Belép a képbe a nemzetpolitika, mármint a magyar. A kiürülőfélben lévő magyar Alföld dolgos kezekkel telik meg még mielőtt az öszszes magyar föld tulajdonjoga és jelzálogügylete el volna rendezve a "Duna House", az  Ofer Brothers, a Plaza Center, a Homme Center, vagy az Autóker mamut ingatlancégek feltételei szerint? Ezek az óriáscégek zsidó tulajdonban vannak. Vezetőik ugyanabból a körből érkeztek - ahogy azt már sokkal korábban megírtuk -, mint az emblematikus Ofer úr, telepítési szakember. Ezek a cégek lázasan dolgoznak, de még nincs lekötve számukra minden talpalatnyi magyar föld, és nincs a kezükön minden budapesti és környékbeli lakóingatlan, s ha most kellene Ofer úrnak 400 izraeli vagy oroszországi zsidót hirtelen letelepítenie a cégek működési körletébe, zavarba jönne. Kicsit. Holnap már nem, kicsitse.  Fodor Gábor tehát Ofer úrék iránti előzékenység miatt támasztja ezt a feltételt. Ha ugyanis az állampolgársági törvényt módosítani akarja az új Országgyűlés, meg kell tárgyalni. A tárgyalás során a magyarság kérdése megkerülhetetlen. Ki, hogyan magyar? Hol lakik, mije van, hogyan szerezte. Hogyan alakult ki a fennálló állampolgársági honossági és bevándorlási törvények hatálya alatt a magyarországi lakosság eloszlása atájban, azaz kik laknak a szép, vizes helyeken és kik a betontengerben, ahol elavultak a nyílászárók. Mennyi a magyar Magyarhonban? Mennyi a nem magyar, kik a nem magyarok és honnan jöttek. A veszély nem elsősorban a gyors változtatás. Ahhoz nem is elég az új Országgyűlés, mert hatalmas nemzetközi nyomás alatt állunk és végletekig el vagyunk adósodva, (nem ezért kellett eladósodnunk?) hanem a veszély a nyilvánosság. Az, hogy egy új összetételű, bizonyára szabadszájú Országgyűlés erről elkezd beszélni. Pusztán ez! Ez sérti az izraeli ingatlancégek  érdekeit. Hirtelen kiderül, hogy Budapest és környéke már meg van szállva és az ország legderűsebb helyei, vízpartjai, ligetei mind hasonlóképpen. Megtudja a nép, mi történik vele. Egyesek közülük még arra is rájönnek, hogy miért van ennyire sok holokauszt megemlékezés, hogy ez a telekspekuláció része. Nem valószínű, hogy ezt a népösszetételi és végeredményben vagyoni tényt akárki is az új, jobboldali összetételű Országgyűlésben olyan hévvel, olyan sérelemként merné felemlíteni, mint mondjuk annak idején Dövényi Nagy Lajos tette „Tarnopolból indult el” című regényében, amelyért őt kétszeri halálos ítélet után életfogytiglanra ítélték, s mivel ötvenhatos kiszabadítása után nem hagyta el az országot, Kádárék eltüntetéssel végeztek vele. Az új megszállás ilyen hangon való felvetésétől már nem kell tartani, de a tények puszta számbavételétől igen. S ezt az előtt, mielőtt a művelet befejeződött volna, nem szabad megtenni. Fodor nem akarja. Ez kínos volna Ofer únak, mert ez árfelhajtó tényező lehetne. Új kormány jöhet, de a betelepülésnek továbbra is észrevétlen, sőt gondosan rejtve, s nem Országgyűlésben vitatgatva kell folynia.  Ha egy új összetételű magyar Országgyűlés megtárgyalja az állampolgársági törvény módosítását, akkor  újra előkerülhet a nemzeti hovatartozás kérdése. Ennek alapján követelhetik, hogy a magát magyarnak valló letelepülni szándékozó magyarsága következtében előnyöket élvezzen a nem magyarokkal szemben. Magyar előny Magyarországon? Trianon után? Ez képtelenség! Az egész SZDSZ-t azért hozták létre annak idején, hogy ez ne történhessék meg. Fodor tehát következetes. Csakhogy ezek nem az ő feltételei. Ezek Gyurcsány feltételei és a már kettős állampolgárságúak feltételei, ezek Világbank-feltételek és ezek Ofer úr feltételei. Ez szereposztás. Gyurcsány már nem szabhat feltételeket. Feltételeket csak egy egyszerre antikommunista és ugyanakkor koalíció-fil, koalíciót szerető liberális támaszthat – Fodor. A hős Fodor. Ez az utóbbi feltétel az egész Lipócia feltétele, a Mazsihisz, Apró Piroska néni és Lendvai Ildikó feltételei is. Ez az egyedileg nem magyar feltétel. A három feltétel együtt pedig: kormányváltást most – megbukván – engedélyezünk nektek, magyarok, de rendszerváltást megint nem. Kerüljetek kormányra, ha annyira akartok, mi pedig folytatjuk a földszerzést, hajtjuk kifelé, füstöljük kifelé a magyar kultúrából a magyar elemet, nem engedünk sikerélményt, nehogy megálljon a vészes fogyásotok. Elégedjetek meg, hogy most egy kicsit lazítunk a hurkon, amivel a póráz a nyakatokat fogja. De rövidebben is kifejezhető ez a három feltétel: kuss! Erre a kártyában csak „re-kuss”-t lehetne mondani, de ez politika. Fodor időhúzással is meg van bízva. Amikor összeomlottak, koalíciós szakítással húzták az időt, aztán az SZDSZ-es választással és megválasztották Kókát. Nyomban utána a Kóka-csalás szisztémával húzták az időt. Most megválasztották Fodort és ő tárgyalni akar. Most a tárgyalásokkal akarják húzni az időt. Aztán az SZDSZ szétszakadásának rémével fogják húzni: a fele mégis visszaszavaz Gyurcsányra, győzködni kell őket – mondják. Győzködni, sok dohánnyal? Ha ez is elmúlt az MSZP szakadásával fogják húzni – és közben Oferék minden talpalatnyi földet megvesznek. Utána jöhet egy Fidesz-kormány. A kérdés csak az, hogy kiket fog kormányozni és mivel?
Végül csak egy megoldás marad, a „re-kuss”– baltával.

Csurka István
 

A nap kérdése

napja nem tudjuk, kik pénzelték a Jobbik EP-i választási kampányát.

Hírlevél

Hírlevél


HTML formátum?

Megjelent

Bocskai TV

Függetlenség