Magyar Igazság és élet pártja

Ma 2020. január 19, vasárnap, Sára és Márió napja van. Holnap Fábián és Sebestyén napja lesz.

Mikor lehet emberi módon utazni és időben felérni Pozsonyba vonattal?

E-mail Nyomtatás

Pontos, mint a svájci óra. Nos, a mondás igaz a svájci vonatokra is, amelyek percnyi pontossággal indulnak mindig a megállókról. Kár, hogy ezt a csallóköziek, akik pár éve nagy örömmel fogadták, hogy a RegioJet közlekedési vállalat sűrűbb járatokkal fogja biztosítani a Komárom-Pozsony közti közlekedést, nem tapasztalják. A vonatok rendre késnek, ami egy munkába igyekvő embernek csakis kellemetlenséget okozhat, nem is beszélve a zsúfoltságról, amikor is olyan érzete támad az utazónak, mintha egy szardíniás dobozba lenne bezárva.

Január 21-én Érsek Árpád közlekedésügyi miniszter saját szemmel kívánt meggyőződni az utasok elégedettségéről, ezért ő maga is felszállt Úszornál a Pozsonyba tartó, ötven perces késésben lévő – Dunaszerdahelyen műszaki okok miatt nem indíthatták el időben a vonatot – szerelvényre. Az utasok pedig nem kímélték, valóságos panaszáradatot zúdítottak rá.

Január 22-étőla RegioJet a Dunaszerdahelyről 6.15-kor induló járatán kapacitást növelt, újabb 500 férőhelyet biztosítva az utazóknak, amit a miniszter saját maga kívánt ellenőrizni. A komoly késésben lévő vonaton alig győzte hallgatni utastársait, akik nem tettek lakatot a szájukra és elmondták neki, a mostani nem egyedi eset, hanem rendszeres a késés és elviselhetetlen a zsúfoltság.

Érsek igazat adott nekik és keményebb intézkedéseket helyezett kilátásba, amivel a RegioJet-et arra akarják kényszeríteni, hogy teljesítse vállalását, vagyis az utasok időbeni eljuttatását a célállomásokra. Problémát lát abban is, hogy Pozsony környékén nagy építkezések zajlanak. Ráadásul mivel egy sínpályás vasútvonalról van szó, több vonatot nem lehet indítani, csak a mostani járatokhoz lehetne plusz szerelvényeket kapcsolni.

A RegioJetnek megoldást kell találnia

A Csallóközből Pozsonyba való utazás – busszal, autóval – akkor kezdett egyre égetőbb problémává válni, amikor a fővároshoz közeli falvakban hirtelen kész falurészek, új negyedek épültek fel, és nagyon megnövekedett a személyforgalom a 63-as főúton, főleg Somorja és Pozsony között. Az út reggelente és délután bedugul a rengeteg személygépkocsitól és más járműtől, ami miatt az autóbuszok is csak lépésben tudnak haladni. Szó szerint idegtépővé vált az utazás. Hol vannak már azok a régi szép idők, amikor csúcsforgalom idején is egy óra alatt Dunaszerdahelyről Pozsonyba kényelmesen fel lehetett érni busszal?

Ezért is örültek sokan, akik a kenyerüket éppen a fővárosban keresik, amikor a RegioJet átvette a személyszállítást a Komárom-Pozsony közti vasútvonalon. Az lett a bevett gyakorlat, hogy sokan az idegőrlő autózgatás helyett inkább vonatra ültek, és kényelmesen és gyorsan jutottak el Pozsonyba. Csakhogy az évek során az utasforgalom itt is annyira – csaknem a négyszeresére – növekedett, hogy egyre markánsabban kezdett jelentkezni a helyhiány, amihez műszaki problémák és a járaton bekövetkezett több baleset (szerelvények tönkremenése) is hozzájárult.

A RegioJetnek nem marad más választása, minthogy hamar összekapja magát és megoldást találjon, hiszen az utasok türelme is véges, s bizonyára nem akar elesni a megnövekedett bevételtől sem. Persze nagy kérdés az is, mikor lesz végre megfelelően megoldva az országúton, emberi módon való eljutás a fővárosba és vissza, azok számára, akik csak ezen a módon tudnak felutazni pozsonyi munkahelyeikre?

 

(felvidek.ma)

 

A nap kérdése

napja nem tudjuk, kik pénzelték a Jobbik EP-i választási kampányát.

Hírlevél

Hírlevél


HTML formátum?

Megjelent

Bocskai TV

Függetlenség