2008. július 06. vasárnap, 06:09
Ezer vasúti vonal buszjáratokkal való kiváltását, ezen kívül 40 százalékos vonatjegyár-emelést javasol a KSH az ésszerűtlen közlekedésfinanszírozás megoldására. A Miniszterelnöki Hivatal számára készített, a Népszabadságban közölt tanulmány szerint a kabinet az elmúlt 8 évben 1111 milliárd forint állami támogatást adott az adófizetők pénzéből a súlyos anyagi gondokkal küzdő MÁV-nak. Míg a Volán-társaságok mindössze 44 milliárd forintot kaptak, pedig többet teljesítenek: az utasok 77 százaléka a buszt választja a helyi közlekedésben.
A tanulmány megállapítja: a kormány a hatékonysági mutatók figyelembevétele nélkül, az uniós előírásokat megsértve, bürokratikus szokásrendszer alapján rendeli meg a szolgáltatásokat. A térségi vasútmodellt az egykor SZDSZ vezetésű közlekedési tárca decemberig akarta megvalósítani. Ennek lényege, hogy a helyi önkormányzatok átvennék a 38 megszüntetésre ítélt szárnyvonalak működtetését.