Magyar Igazság és élet pártja

Ma 2024. július 3, szerda, Kornél és Soma napja van. Holnap Ulrik napja lesz.

Aláírta Demszky a BKV új paraméterkönyvét

E-mail Nyomtatás

Aláírta a BKV új paraméterkönyvét csütörtök este Demszky Gábor főpolgármester, így az új menetrend a tervezett két ütemben, augusztus 21-től, illetve szeptember 6-tól életbe léphet - értesült a Független Hírügynökség. A főváros az átszervezésekkel 1,1 milliárd forintot takarít meg a számítások szerint. A korábbi tervekkel ellentétben az üzemeltetési költségeket nem a járatszámok csökkentésével, az üzemidők rövidítésével vagy az átszállások számának növelésével kívánják elérni. A megtakarítást az üzemi teljesítmények hatékonyabbá tételével érik el, így nem zárnak be egyetlen telephelyet sem és létszámleépítésre sincs szükség - mondta korábban Mihálszky Gábor. A BKV megbízott közlekedési vezérigazgató-helyettese szerint az új paraméterkönyvben foglaltak három hónap alatt kivitelezhetők.
A hálózat gerincét a metróvonalak adják, itt ütemes közlekedést vezetnek be. Amikor ritkábban jár a metró, akkor könnyebben megjegyezhető indulási időpontokat határoznak meg, és 10 perc lesz a szerelvények maximális követési ideje. A metrókhoz csatlakozik majd a teljes felszíni közlekedési hálózat. Az alacsonypadlós járművek ezentúl nem egy vonalon közlekednek, hanem több viszonylaton járnak majd.
A fejlesztési javaslatok alapján összevonnák például az 5-ös és a 25-ös buszt a 67-es villamospótló busszal, továbbá a 19-es és az 59-es buszt, a 35-ös és a 166-os buszt, a 41-es és az 50-es buszt, a 48-as és az 52-es buszt, a 60-as és a Békás-buszt, a 61-es és a 161-es buszt, a 62-es-97-es és a 172-es autóbuszt, valamint a 80-as és a 198-as buszt. Hétvégenként összekötik a 6-os és a 9-es buszt, illetve a 15-ös és a 133-as buszt. Ezek Mihálszky Gábor szerint az átszállásmentes közlekedést és a metrók gyorsabb elérését eredményezik.
A tervezet szerint négy új autóbuszt is indítanának: a 174-est az Örs vezért tere és Cinkota között, a 201 E-t Kőbánya-Kispest és Rákoscsaba között, a 202 E-t Kőbánya-Kispest és Rákoskert között, valamint a 213-ast a Kosztolányi Dezső tér és Baross Gábor utcai lakótelep másik része között.
Hosszabb útvonalon jár majd a 62-es villamos, a 75-ös trolibusz, valamint a 8-as, 12-es, 16-os, 17-es gyors, a 30-as, 34-es, a 41-es, a 42-es, a 69-es, a 91-es, a 102-es, a 118-as, hétvégén a 139-es, a 141-es, 156-os, 176 gyors és a 185-ös buszok.
Növelnék az üzemidejét például a kisföldalattinak, a 2-es és a 3-as metrónak úgy, hogy ezek utolsó szerelvényeit összehangolják a Deák téren. Ezen kívül az 50-es villamos és a 78-as troli is tovább járna, valamint a 61-es és a 97-es gyors járatok folyamatosan járnának, nemcsak csúcsidőben.
 

A nap kérdése

napja nem tudjuk, kik pénzelték a Jobbik EP-i választási kampányát.

Hírlevél

Hírlevél


HTML formátum?

Megjelent

Bocskai TV

Függetlenség