Magyar Igazság és élet pártja

Ma 2024. július 3, szerda, Kornél és Soma napja van. Holnap Ulrik napja lesz.

Félmeztelen gyermekekkel reklámozzák a melegfesztivált

E-mail Nyomtatás
Botrányos reklámmal hirdetik a közelgő budapesti homoszexuális rendezvényt, ugyanis a promotáló plakáton három gyermek szerepel. Úgy tűnik – mivel a Magyar Reklámetikai Kódex rendelkezése szerint „gyermekek és fiatalkorúak nem szerepeltethetők az olyan termékek, szolgáltatások reklámjában, amelyek reklámozására alapvetően alkalmatlanok” –, egy esetlegesen elindított etikai eljárás elmarasztaló határozatot is hozhat.

 

A plakáton „öncélú és félrevezető a gyermekek megjelenítése” – fogalmazta meg álláspontját az MNO-nak Szociális és Munkaügyi Minisztérium. A szaktárca úgy véli, „természetesen vizsgálandó, hogy a szülő ezen hozzájáruló nyilatkozatával mennyiben sérti a gyermeki jogokat, illetve a gyermek érdekét.” Forgó Györgyné, a tárca szakállamtitkára a lapnak kiemelte: nagyon csodálkozna azon, ha ez az eset elkerülné Szabó Máté ombudsman figyelmét. A hirdetésen három gyermek látható egy felirattal, mely szerint: „Gyerekként azért is kiálltál, amiről azt sem tudtad, miről szól! Most rólad van szó! Magadért kell kiállnod!”

 

Reklámetikai kódexünk szerint „gyerekek és fiatalkorúak nem szerepelhetnek olyan termékek vagy szolgáltatások reklámjában, amelyeknek reklámozására alapvetően alkalmatlanok” – fogalmazta meg véleményét az MNO-nak Fazekas Ildikó azzal kapcsolatban, hogy az egyik internetes weboldal a készülő leszbikus, meleg-, biszexuális és transznemű fesztivál közelgő időpontjáról adott előzetes tájékoztatást, ám a mellékelt figyelemfelkeltő plakáton három gyerek is szerepel. Az Önszabályozó Reklámtestület elnöke felhívta az MNO figyelmét a plakáttal kapcsolatban arra, hogy „nem gazdasági célú reklámról” van szó, vagyis „nem lehet büntetést kiszabni”. Kijelentette: egyáltalán nem jó, hogy bármilyen, szexuális tartalommal bíró reklámban gyerekek szerepelnek. Fazekas Ildikó úgy véli, nagy a felelőssége a médiának abban, hogy az ilyen tartalmakat közzéteszi-e, szerinte a médiának segíteni kell abban, hogy az ilyen üzenetek csak a meghatározott célcsoporthoz jussanak el.

 

A nap kérdése

napja nem tudjuk, kik pénzelték a Jobbik EP-i választási kampányát.

Hírlevél

Hírlevél


HTML formátum?

Megjelent

Bocskai TV

Függetlenség