Kevesebb, mint egy év múlva parlamenti választás lesz Szlovákiában. Ennek egyik tétje, hogy a Magyar Közösség Pártja visszakerül-e a törvényhozásba. Ahhoz, hogy a párt jól szerepeljen, jó programra van szükség. Ezért indította az MKP ismét útjára a Beszéljük meg! programsorozatot, miközben a szakmai bizottságok is felmérték a magyarlakta régiók lakosságának problémáit és igényeit. Farkas Ivánnal, az MKP gazdasági és régiófejlesztési alelnökével az alakuló programról beszélgettünk.
A Magyar Közösség Pártja kétpólusú programot kínál. Egyrészt az anyanyelvű oktatás megtartása, kultúránk fejlesztése, másrészt a magyarság által lakott régiók gazdasági és szociális felemelkedése a cél. Ezért készül elsőként a gazdasági és régiófejlesztési program? Milyen alaphelyzetből indul ki a javaslat?
A Magyar Közösség Pártja választási programja több fejezetből tevődik majd össze. Elsőként a gazdasági és területfejlesztési, régiófejlesztési részének láttunk hozzá. És ez nem véletlen. A Beszéljük meg! rendezvényeken és a lakossági fórumokon arra kérdeznek rá leginkább az emberek, hogyan tudjuk majd segíteni régióinkat. Hiszen azt várják el az emberek az MKP-tól, hogy megoldásokat kínáljon a rossz gazdasági helyzetre. Ezt tapasztalva a gazdasági tanács látott hozzá elsőként a program kidolgozásához. A kiindulási pont a kétezer tizenkettes választási program. Ha a választók azt a javaslatunkat erőteljesebben támogatták volna, akkor parlamenti párt lennénk. Annak ellenére fontosnak tartjuk a választási program kidolgozását, hogy általánosságban elmondható, nem elsősorban a választási program miatt döntenek egyes pártok mellett a választók. Ebből okulva, sokkal célirányosabban és erőteljesebben szeretnénk kommunikálni a választási programunkat a lakosság felé, hogy megértsék céljainkat és a szándékainkat. Szeretnénk, ha látnák, hogy amit megfogalmazunk a programunkban, azt szeretnénk teljesíteni is, és mindezt értük, szülőföldünk fejlődéséért és lakosságáért tesszük. A hangsúly a kampányban azon lesz, hogy elmondjuk, mit szeretnénk tenni.