A 2012-es év első hét hónapjában dinamikusan, nyolc százalékot meghaladó mértékben emelkedett a Magyarországra érkező külföldi vendégek száma. Tavaly pedig rekordévet zárt a magyar turizmus. Ha a német desztinációt figyeljük, akkor tíz éves folyamatos csökkenés után sikerült elérni, hogy immár több mint egy éve emelkednek a számok. A siker okairól és a további teendőkről Maráczi Gábort, a Magyar Turizmus Zrt. stratégiai és marketing igazgatóját kérdezem.
–A német piac meghatározója a magyar beutazó turizmusnak, hiszen közel 20%-ot meghaladó részesedéssel bír. Az elmúlt tíz évben folyamatosan csökkent erről a piacról a hozzánk érkező turisták száma, s ez a tendencia 2011 második felében változott meg, és azóta folyamatos a német desztinációról a beutazók számának növekedése. 2011 rekordév volt a turizmus szempontjából, hiszen 20 milliót meghaladó vendégéjszaka számot regisztráltunk. Ez azért is jelentős, mert a belföldi vendégéjszakák száma első alkalommal lépte át a 10 milliós határt. 2007-2008-ban vette kezdetét a gazdasági válság, s ez nagyon rossz hatással volt a turizmusra, és tavaly végre sikerült visszatérni a válság előtti időszakok mutatóihoz.
A mai napig él egy sztereotípia, miszerint a hazai, s főleg a balatoni árak alig alacsonyabbak például a horvátországiaknál, ráadásul nálunk a minőség, a színvonal is alacsonyabb. Önök mit tudnak azért, hogy ez a kép megváltozzon?
Abban, hogy emelkedjék a turisták száma, miképpen oszlanak meg a feladatok az önkormányzatok, a Magyar Turizmus Zrt. és a vendéglátó és szálláshelyek között?
Olvastam, hogy újabb akciókkal, újabb partnerek és termékek bevonásával folytatja együttműködését a Magyar Turizmus Zrt. és a német PA Touristik. Mi ennek az összefogásnak a lényege?
Medveczky Attila