Folyamatosan támogatja a minisztérium a szőlő-és borágazatot; csak az elmúlt két évben 6 milliárd forintot biztosított számára
A Nemzeti Borkiválóság Programhoz kapcsolódóan nyár elején indult el az Országkóstoló rendezvénysorozat a hazai fehér borok megmérettetésével. A cél a magyar borok piacra jutásának segítése, a bel- és külföldi értékesítési lehetőségek javítása, a magas színvonalú kereskedelmi megjelenés támogatása. Dr. Kiss Eliza, a Vidékfejlesztési Minisztérium hegyközségek megújításáért szőlő és borágazat fejlesztéséért felelős miniszteri biztos szerkesztőségünknek elmondta: fontos feladat, hogy a kereskedelmi láncokkal megegyezzenek, mert nagyon kemény feltételeket diktálnak a kereskedők a borok piacra jutásához.
Miért és mi alapján döntöttek arról, hogy megméretettnek a hazai fehér borok?
Az Országkostoló rendezvénysorozat a fehér borok marketingjét segíti elő?
–Igen, mert a sorozat egyik célja, hogy a fogyasztók megtudják 2013-ban milyen eredményeket értünk el a fehér borok területén. Míg a másik, hogy az angol és magyar nyelvű kiadványban minden Magyarországon kereskedelmi forgalomban kapható – és az Országos Borszakértő Bizottság által arra érdemesnek talált - fehér bort bemutassunk a nagyközönség számára. A hazai borkiválóságokat bemutató könyv pedig megjelenhet a külföldi kiállításokon, nagykövetségeken.
A magyar nyelvű kiadvánnyal a vendéglátóhelyeket is megcélozzák?
Június 6-án jelentették be a Nemzeti Borkiválóság Program elindítását. Mi adta a program alapját?
Miként segíthetik elő szőlész-borász képzés megfelelő színvonalát?
Zajlik továbbá a 11 tagú Bor Eredetvédelmi Tanács újjáalakítása. Ennek mi volt a kiváltó oka?
Azt olvasom, hogy már a magyar ember újra több bort fogyaszt, mint sört, így az ágazatnak van jövője. Tömegborból fogyasztanak inkább az emberek?
Miniszteri biztosként a hegyközségek megújításáért is felel. Mi lesz ezentúl a hegybíróknak, s mi a hegyközségek elnökeinek a szerepe?