A játék a boldogság gyermekkora
Elengedhetetlen, hogy bizonyos szintig gyerek maradjon a színész, mert akkor rá tud csodálkozni a játékra, és bele tudja élni magát a szerepeibe. Így tudja a színen továbbvinni a történetet. A gyermek nagyon fogékony és nagyon sok mindent egyből megért, még ha nem is hisszük el róla. Ez a gyermekiség meg kell, hogy maradjon.
Faggyas Alexandra színésznő Budapesten született. Öt esztendős korától három éven át Békés Itala Gondolatiskolájának a növendéke volt. Az általános iskolát Budaörsön egy drámatagozatos osztályban kezdte. Földesi Judit keresett a lemezéhez gyerekeket. A hat gyerek egyike ő lett. A lemezt Judit és a zenemanók címmel jelentették meg. A lemez után az akkor újrainduló Lakner Bácsi Gyermekszínházához került, ahol hét évet töltött el. Musical -válogatásokkal jótékonysági rendezvényeken vettek részt. Lakner Bácsi Gyermekszínháza és a Petőfi Musical Stúdió közreműködésével Somogyi Szilárd színre vitte a Valahol Európában című musicalt. A Petőfi Musical Stúdió egy általános iskola keretein belül működött, ezért iskolát váltott, és a Lakner Bácsi Gyermekszínháza mellett a Stúdió növendéke is lett. Lakner Bácsi Gyermekszínháza színpadra vitte Szabó Magda Mi szemüvegesek regényéből készült suli musicalt, ahol Hajagos Ágit, a gonosz ikerpár egyikét alakította. A bemutató a Városmajorban volt, majd a fővároshoz közeli települések művelődési házaiban játszották nagy sikerrel. A Musical Stúdió is egy Szabó Magda Álarcosbál musicalével készült, melyet Somogyi Szilárd rendezett. Ebben egyik mellékszereplőt alakította. Ezt a darabot nagy részben a Fővárosi Művelődési Házban adták elő. A Musical Stúdió minden évben a Fővárosi Művelődési Házban három gálaműsort tartott, ahol musicalválogatást adtak elő. Első időben táncosként, majd szóló énekesként is fellépett. 2006-ban tagja lett a Tűzmadarak Stúdiónak, ahol a színészmesterségen kívül ének és mozgásóránk, valamint beszédtechnika órájuk is volt. 2008-ban a Három testőr című musicalben kapott mellékszerepet. 2007-ben felvételt nyert a Weöres Sándor Gimnázium drámatagozatos osztályába. 2011-ben érettségizett. 2008-ban a Sziget Színház Stúdiója felvételt hirdetett, aminek tagja lett. A dzsungel könyvében játszott különböző szerepeket. Ezzel a darabbal két évig járták az országot. Felvették a Békéscsabai Jókai Színház Stúdiójába, ahol Merő Béla lett az osztályfőnöke. A második félévben szerepeltek a Bolha a fülben című darabban. 2013 nyarán szerepelt az István a király című rockopera jubileumi előadásban. 2014-ben végzett a Gór Nagy Mária Színitanodában. 2014 októbere óta a Turay Ida Színházban játszik, ahol szerepel A Mikulás manói, az Aladdin, a Hamupipőke, a Párizsi éjszakák, a Holle anyó, a Négy évszak, az Imádok férjez menni!, és a Hello, Dolly! darabokban.
Leestem az asztalról, és azóta szerepelek
Aki gyermekszínházban tanult, sokkal könnyebben játszik gyermekeknek szóló darabokban?
Már öt évesen Békés Itala Gondolatiskolájába járt. Ilyen korán elhatározta, hogy színésznő lesz, vagy szülei döntöttek így?
–Apukám mesélte: két éves lehettem, amikor táncoltam az asztalon, s annyira belelendültem, hogy leestem róla, akkor már érezni lehetett, hogy ez a lány szeret szerepelni. S ez így igaz; az összes óvodai műsorban énekeltem, versikéket mondtam. Szerencsére szüleim nagyon korán észrevették, hogy a szereplés számomra mennyire fontos, és ezzel szeretnék foglalkozni. Azóta is folyamatosan támogatnak ebben.
Annak tudatában, hogy csökkent a színészi munka társadalmi megbecsültsége, anyagi stabilitása?
Egy óvodáskorú gyermeknek ez nem jelentett plusz terhet, hogy egy gondolatiskolába jár?
–Nem, mert péntekenként délután voltak a foglalkozások. Az ének -és a táncóra mellett szituációs gyakorlatok alkották az iskola fő profilját. Több mondókát tanultunk. A záróvizsgán az előre begyakorolt improvizációkat adtuk elő. Mind a gondolatiskola, mind a Lakner Bácsi Gyermekszínháza és a különböző stúdiók a gyermek lélek felszabadulására, „kinyitására” és az óvodások, általános iskolások játékos formában színi tanítására alkalmas intézmények. A mozgás, a zene, a tánc, a játék, valamint kitűnő mesterek segítségével a test és a lélek, azaz a teljes ember kiművelésére törekednek. Mindez nem terhet, hanem kikapcsolódást jelentett számomra. Ráadásul le is kötik az energiákat. Tehát nem volt ez probléma számomra, bármikor mondhattam volna, hogy ehhez nincs kedvem, inkább sportolok.
Ha már a sportot említette, fontos a színészethez az állóképesség is?
Elég korán a musicalek felé vitte az útja. Kislány korától képezte a hangját?
–A már említett iskolákban, stúdiókban énekóra is volt a tánc és a mozgás mellett.
Énekes színészek jobban boldogulnak ezen a pályán, mint a csak prózaiak?
–A magyar színjátszás eléggé eltolódott a zene felé. Alig van olyan darab, amiben nem lenne zene. A történelmi drámákból is musiceleket írnak. A prózai részt pedig méltatlanul elhanyagolják. A legtöbb ember szórakozni jár a színházba, és ezért fejlődött olyan gyorsan a színpadtechnika és egyre meghatározóbbakká váltak a látványelemek. Ebben a médiának is nagy szerepe van, hiszen már sokkal kevesebb dolgon lepődnek meg az emberek, ezért sok színház a minél érdekesebb látványelemek felsorakoztatására törekszik.
Ez nem vezet a katarzis kiiktatásához?
–Katarzis nélkül nincs színház, ezt a szakma megköveteli.
A szakmát viszont nem a Színház és Filmművészeti Egyetemen sajátította el. Nem is próbálkozott oda felvételizni?