Magyar Igazság és élet pártja

Ma 2024. július 3, szerda, Kornél és Soma napja van. Holnap Ulrik napja lesz.

Interjú

Fonódó vita, fonódó villamos

E-mail Nyomtatás

Évek óta húzódik az úgynevezett budai fonódó villamos projekt, melynek révén Budán összefüggő villamoshálózat jönne létre. Demszky regnálása idején a beruházás körüli vitát sokan az SZDSZ és a fideszes II. kerületi vezetés csörtéjének gondolták. Ez a vita a tavaly őszi helyhatósági választások után is folytatódott. Tarlós István főpolgármester úr fontosnak és a budai közlekedés szempontjából stratégiai jelentőségűnek tartja a fejlesztés megvalósítását, ez szerepel is a Nemzet fővárosa c. programban: „a hálózat fejlesztéseként számos további villamosfejlesztést kell megvalósítani, például Budán a 17-es és 19-41-es villamosok összekötését, a 42-es villamos Havanna-lakótelepre történő meghosszabbítását, az 1-es villamos budai meghosszabbítását, Pesterzsébet villamosközlekedésének fejlesztését stb.” A beruházásról és a vitáról dr. György Istvánt, Budapest városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettesét kérdeztem.

 

–A főváros vezetésével tehát nem ért egyet Láng Zsolt, a II.kerület polgármestere a fonódó villamos ügyében.  Láng úr szerint ez a beruházás egész Budára nézve kárt okozna.

 

–Valóban ezt állítja polgármester úr, de semmilyen konkrétummal nem támasztja alá ezt a kijelentését. Az hogy Demszky és Hagyó elbaltázott ötlete lenne, egyfelől, a budai fonódó nem a politikusok ötlete, hanem  abszolút szakmai alapokon álló beruházás, másfelől rólam nem mondható hogy túl sok dicséretet kapott tőlem az előző vezetés de azt állítani, hogy minden eleve elrendeltetve rossz lett volna ami az elmúlt 4 vagy akár 20 évben történt, az egészen egyszerűen nem lenne sem igazságos, sem igaz.  Azt értem, hogy a II. kerület viszonyában polgármester úrnak vannak kételyei, de kijelentése azért is érdekes, mert így azon érintett polgármesterek nevében is nyilatkozik, akik viszont támogatják ezt a beruházást, gondolok a XI., a XII., I. és a III. kerület polgármestereire. Őket azzal vádolni, hogy egy egész Buda számára kárt okozó beruházást támogatnak, kissé merész állításnak tűnik. Én úgy ítéletem meg, hogy a budai fonódó villamoshálózat a rendszerváltás utáni időszak legnagyobb olyan kötött pályás fejlesztése lenne, ami lehetővé tenné, hogy Észak-Budáról Dél-Budára átszállás nélkül lehessen villamossal utazni. Ráadásul a projekt szerint egy helyen két felé ágazó módon –a Moszkva tér, illetve a Duna-part– irányában haladna a villamos. Ennek a beruházásnak a megvalósulása, a mai európai uniós trendeket figyelembe véve, összhangban áll a korszerű közösségi közlekedési gondolkodással, hiszen ez egy olyan kötött pályás fejlesztés, amit az Unióban mindenhol szorgalmaznak. Már felvetődtek a jövő közlekedésfejlesztési tervei között, hogy Budapesten  a régebben megszüntetett villamospályákat több helyen , pl. a Rákóczi úton vissza kellene állítani.

Bővebben...
 

Gyógyszer helyett hatóanyag?

E-mail Nyomtatás

A Magyar Koalíció Pártja (MKP) üdvözli a szlovák kormánynak azt a lépését, mellyel kötelezővé teszi a pályakezdők számára a nyugdíjbiztosítás második pillérébe való belépést, illetve esetlegesen az abból való kilépést is lehetővé teszi. Erről, a munka törvénykönyvének változásairól és arról, hogy az orvos a jövőben hatóanyagot ír föl Szlovákiában orvosság helyett Neszméri Tündét , az MKP szociális, családpolitikai és egészségügyi alelnökét kérdeztem.

 

–Mi is ez a második pillér, és miért jó, ha a pályakezdőknek kötelező oda belépni?

 

–A második és a harmadik pillért a Dzurinda-kormány idején, még akkor, mikor az MKP is hatalmon volt, képviselőink javaslatai nyomán és egy mexikói minta alapján dolgozták ki. Mindez azt jelenti, hogy nem csupán állami nyugdíjbiztosítási intézmény rendszer létezik, hanem lehetővé teszik az ún. második pillérbe való belepést. A fizetésnek 18%-a járulékként kerül a nyugdíjbiztosításba, s ennek egy részét mindenki egy magánszámlán saját részére gyűjtheti. A harmadik pillér pedig azt jelenti, hogy mindezen összegen túl biztosított saját maga befizethet takarékoskodásból, ez tehát önkéntes, kiegészítő nyugdíjbiztosítás. Az utóbbi összeg eddig leírható volt az adóalapból, de ezt a Radicova-kabinet megszüntette. Ez semmiképpen sem pozitív vonás. A II. pillér régebben kötelező volt a pályakezdő fiataloknak, amennyiben az illető nem talált magának biztosítót, amivel szerződést kötött volna, akkor a szociális biztosító valahová besorolta. Ezt a rendszert a Fico-kormány idején szüntették meg. A mostani kormány pedig újra kötelezővé teszi szeptember 1-jei határidővel, ha ezt a köztársasági elnök is aláírja. A fiataloknak tehát kötelező belépni a II. pillérbe, és három hónapos próbaidő után dönthet úgy, hogy kilép a rendszerből.

Bővebben...
 

A szórvány a nemzet határa

E-mail Nyomtatás

Átfogó Kárpát-medencei szórványstratégia készül, a tervek szerint az év végéig – hangzott el a Magyar Állandó Értekezlet (Máért) szaktestületének február 1-jei budapesti ülése utáni sajtótájékoztatón. Dr. Bodó Barna, a Máért Kárpát-medencei szórványalbizottságának elnöke kiemelte: mindenképpen lépni kell, mert az elmúlt húsz évben mintegy 200 ezerrel csökkent a határon túli magyarok száma. A szórványstratégiával kapcsolatban dr. Bodó Barnát a Sapientia - Erdélyi Magyar Tudományegyetem professzorát kérdeztük.

 

–Elnök úr! Kik vettek részt a február 1-jei tárgyaláson és milyen döntés született? Gondolom az elvi alapokon túl gyakorlati kérdésekben is megállapodtak.

 

–Ennek a tanácskozásnak nem az volt a célja, hogy elvi alapokat fogalmazzunk meg, az nem egy szaktestület feladata. A felek a megbeszélésen azt vállalták, hogy év végéig olyan szórványstratégiát állítanak össze, amely a következő költségvetés kidolgozásakor elméleti és gyakorlati szempontokat tartalmaz a szórványkérdés kezeléséhez. Eldöntöttük, hogy azt az asszimilációs folyamatot kell megfelelő tudományos alapossággal leírni, amely meghatározza a szórványhelyzet folyamatait és miután ebben már közöttünk konszenzus alakul ki, akkor kell továbblépni. Ezt azért fontos megemlíteni, mert a szórvánnyal kapcsolatos szakmai vizsgálódások az elméleti háttér vonatkozásában nem mutatnak egységet. A legtöbben a Milton Gordon-féle 1964-ben megalkotott asszimilációs elméletet veszik alapul. Ez viszont a diaszpóra, tehát a szétrajzott közösségek asszimilációs folyamatainak jelenti az értelmezését, és ezt semmifélekeppen sem ildomos a Kárpát-medencére nézve használni, hiszen az itteni közösségek történelmi szálláshelyeiken maradtak, s nem váltak ki a helyi közösségből. Ezért ebben az elméleti kérdésben szükséges kialakítani a bizottság tagjai között az egyetértést. A másik elméleti kérdés arra vonatkozik, hogy milyen feladatként, társadalmi kihívásként értelmezzük a szórványok létét. Az utóbbi években a szórványt halmozottan hátrányos helyzetnek értelmezték, s így a szórvány-kérdés bekerült azon szociális kérdések csomagjába, amelyek esetében szinte lehetetlen kikerülni a maradványelv alkalmazását. Tehát ez azt jelenti: ha erre a kérdéscsomagra nem jut forrás, akkor a szórvány programjai támogatást nem kapnak. Az én értelmezésemben – amit el is fogadtak a tanácskozás résztvevői – a szórvány a nemzet határa. Szórvány mindaddig lesz, amíg a kulturális és a politikai határok nem esnek egybe. Mi, akik a határon túl élünk, abban vagyunk érdekeltek, hogy ezek a határok ne essenek egybe, mert akkor ez az eltűnésünket, beolvadásunkat jelenti, illetve azt, hogy az anyaországba költöztünk át. Az utóbbira példa, amikor a német állam különböző programok révén visszatelepítette a határon túl élő németeket. Addig, ameddig Kelet-Európában a sokszínűség él, addig számunkra a kulturális nemzethatár nem esik egybe politikaival. Míg az utóbbi stabilnak látszik, addig az előbbi nem az. Az utóbbi 40 évben a kulturális nemzethatár a Duna-mentéről 60-70 km-t tolódott északra, Temesvár vonaláig. Délebbre a magyar nemzetközösségnek nincsenek olyan telephelyei, amelyek képesek volnának önmagukban megmaradni, s intézményeikkel fenntartani a magyar identitást. A kérdés az: mennyire figyelünk oda erre a folyamatra, s az tudatosul-e bennünk, hogy a nemzethatár változása a szórványok megszűnése és újrakeletkezése nem kezelhető csupán a maradványelv alapján. Mindezt politikai szinten lehet így tekinteni, de akkor senki se csodálkozzon, ha 20-30 év múlva Kolozsvár is a szórvány része lesz, ahogyan ma már Temesvár és Kassa, a hajdani magyar kultúra két erős bástyája, teljesen elszórványosodott.

Bővebben...
 

Magyar szellemű oktatást a vajdasági magyaroknak

E-mail Nyomtatás

„Nyolc olyan általános iskola működtetését venné át részben a Magyar Nemzeti Tanács (MNT) a Délvidéken, amelyekben kizárólag magyar nyelven folyik az oktatás. Emellett az MNT két magyar tehetséggondozó gimnáziumot is segíteni akar, valamint három új kulturális magyar intézmény létrehozásáról is döntött. A tervek szerint az új intézmények mindegyikéhez legkésőbb az év végéig megteremtik a feltételeket”- olvasom a vajma.info honlapon. Az iskolaüggyel és Magyar Nemzeti Tanács január 31-ei ülésével kapcsolatban dr. Korhecz Tamással, az MNT elnökével beszélgettünk.

 

–Tisztelt elnök úr! A sajtóhírek szerint részben venné át az MNT nyolc iskola működtetését. Ez hány százalékot jelent?

 

–Pontosítani szeretnék: mi arról döntöttünk, hogy 50%-ban vesszük át az alapító jogát nyolc általános iskolának és kettő gimnáziumnak. Ezek azok az intézmények, melyekben csak magyar nyelven folyik az oktatás. Az általános iskolák alapítója jelenleg a szerbiai kormány, míg a gimnáziumoknak Vajdaság Autonóm Tartomány Képviselőháza. Az intézmény alapító jogainak 50%-os átvétele azt jelenti, hogy az igazgatásban még nagyobb mértékben venne részt az MNT. Így intézményesen kötődnének ezek az oktatási intézmények az országos önkormányzathoz. A finanszírozás nem változna, ahogy eddig is, állami költségvetésből történne. Az MNT, mint társalapító viszont olyan külön fejlesztési programokat, külön támogatásokat nyújtana ezeknek az intézményeknek, amelyen keresztül az ott folyó oktatási-nevelési munka, s annak színvonala és magyar szellemisége erősödhetne. A feles átvétel tehát nem jelenti az iskola fenntartásához kötődő költségvetési támogatások csökkentését. Mi pedig többlettámogatásokat szeretnénk nyújtani.

Bővebben...
 

Nem azért hoztam létre az Újpestért Egyesületet, hogy a várost átadjam a szocialistáknak

E-mail Nyomtatás

 

– Köszöntöm Derce Tamást, a mindenkor tevékeny, derűs újpesti polgármestert, mert bár megvált székétől, de sokunk emlékezetében polgármesterként rögzült. Mivel foglalatoskodik mostanában?

 

– Alapvetően két dologgal foglalkozom, az írással, és valamennyi olyan magánjellegű ügyemmel, amit az elmúlt húsz évben a munkám miatt elhanyagoltam. Most például elmennék szabadságra, mert az elmúlt húsz évben ezt egyszer engedtem meg magamnak, s ennek az volt az oka, hogy úgy gondoltam, nem egy hétköznapi munkahelyen dolgozom. Százezer embernek a sorsát befolyásolni olyan felelősség, hogy azt mondtam, míg polgármester vagyok, minden nap a városházán van a helyem. Hivatali ügyben is talán háromszor ha átmentem Felvidékre, magyar iskolákba, de csak mentem, jöttem. Utazhattam volna a világ minden tájára, Kínától kezdve Skandináviáig, de úgy fogtam fel a polgármesterséget, mintha számtartó tiszt lennék. Újpestet gróf Károlyi István alapította. Most Újpest polgárai a grófok, én pedig a számtartó tisztjük vagyok. A számtartó tiszt feladata, hogy a szeme mindig ott legyen a jószágon.

Bővebben...
 

Elszegényítik a magyarok által lakott régiókat

E-mail Nyomtatás

A sajtóban megjelent információk szerint a szlovák gazdasági minisztérium nem támogatta meg a Királyhelmecen, Hetényben, Felsővízközben és Nagytapolcsányban tervezett ipari parkok pályázatait, miközben az első három település térségében kiemelten magas a munkanélküliség aránya. Arról, hogy a munkahelyteremtő beruházások Szlovákia mely részére jellemzők, illetve a munkanélküliség kezeléséről és a vasúti szárnyvonalak megszüntetéséről Farkas Ivánt, a Magyar Koalíció Pártja gazdasági és régiófejlesztési alelnökét kérdeztük.

 

– Ön szerint a déli országrész tudatos elszegényítése zajlik?

 

– Tény és való, hogy az utóbbi húsz évben ilyen tendenciák mutatkoznak, de azt, hogy ez tudatos-e, nem merem száz százalékos biztonsággal kijelenteni. A tények viszont magukért beszélnek. Hiszen látjuk azt, hogy 1990-től a munkahelyteremtő nagyberuházások főleg Pozsonyban, a Vág mentén, Nagyszombatban, Zsolnán, Nyitrán valósultak meg. Olyan térségekről van szó, ahol nemzetstratégiai érdekek mentén akarják a jólétet, a szociális biztonságot biztosítani. A kérdés: hogy miért marad ki Dél-, illetve Kelet-Szlovákia? Ján Figel, közlekedési miniszter nemrég a következőt nyilatkozta: „Reményekkel tölt el bennünket, hogy 80 potenciális beruházóval tárgyalunk, akik munkahelyeket hozhatnak létre. Csupán az utóbbi egy hét leforgása alatt történt két bejelentés, mely szerint Máriatölgyesen és Nyitrán kétezer munkahelyet hoznak létre a beruházók. Ha korrektek leszünk, meg türelmesek és szorgalmasak, akkor az idei év reményteljes lehet, alapvető fordulat állhat be Szlovákiában. Szociális, gazdasági téren és a régiófejlesztésben egyaránt. Hogy ne csupán a városokról szóljon ez, hanem az egész országról, minden régióról.” Nem sokkal a bejelentés előtt jelent meg egy tudósítás arról, melyek azok a régiók, ahol a legmagasabb a munkanélküliségi ráta. Ezek: Rimaszombat, Nagyrőcse és a Rozsnyói járás. A kelet-szlovákiai, így a Tőketerebesi és a Nagymihályi járás is igen szegény. Jogos a kérdésünk: ha a kormányprogramban vállalták a leszakadó térségek segítését és fejlesztését, akkor vajon miért nem akarják ezt megvalósítani? Így egy fals szándékról van szó.

Bővebben...
 

Visszaállamosítási kísérlet Sepsiszentgyörgyön

E-mail Nyomtatás

Január 24-én a húsz évvel ezelőtti gyertyás-könyves tüntetéshez mérhető létszámban, óvatos becslések szerint is kétezer-ötszázan vonultak ki Sepsiszentgyörgyön a város legnevesebb iskolájának, a Székely Mikó Kollégium visszaállamosítási kísérlete elleni tiltakozásként. A rég nem látott tömegben az idősebbek mellett nagyon sok harmincas, negyvenes, ötvenes is kiállt a kínnal-bajjal visszaállított, de ismét veszélybe került tulajdonjog mellett, jó néhány család gyermekeivel együtt. Minderről az erdely.ma tudósított. A visszaállamosítás veszélyéről nagytiszteletű Kató Bélát, az Erdélyi Református Egyházkerület püspökhelyettesét kérdeztem.

 

– A sajtóban azt olvastam, hogy a brassói Korrupcióellenes Ügyészség szerint Markó Attila kisebbségügyi államtitkár, Marosán Tamás, az Erdélyi Református Egyházkerület egykori jogtanácsosa és Silviu Clim, az Igazságügyi Minisztérium egykori jogtanácsosa az iskolaépület visszaszolgáltatásával 1,3 millió eurós kárt okozott az államnak, ezért személyi vagyonukat is zárolták. Állítólag a telekkönyvi kivonattal vannak a gondok. Azt mondják, a református egyház olyat kért vissza, ami nem volt a tulajdonában. Mi erről a véleménye?

 

– Ez teljes képtelenség! Egyházunk sosem kért vissza olyan ingatlant, ami anno nem volt tulajdonában. Többen élnek azok közül, akik az államosítás előtt ennek az iskolának növendékei voltak. Ők személyesen is elmondhatják, hogy ez az intézmény a református egyház tulajdonában volt. Ha csak a dokumentumoknál maradunk, akkor a telekkönyvi bejegyzésben ez áll: ev. ref. Székely Mikó Kollégium. A rövidítés az evangélium szerint reformált –at jelenti. Az 1900-as évekig ugyanis így hívták egyházunkat. Az államosításig a református iskolák önálló jogi személyiséggel rendelkeztek az egyházon belül. Tehát a többi kollégiumnak is pontosan ez volt a helyzete. Ezeket az egyházi adminisztráció kezelte. A mostani felvetés azért hamis, mert a református iskolák nem a városé, vagy az államé voltak, és akkortájt egy bizonyos valláshoz kötődő magániskolák sem léteztek. Így az egyház felügyelete alatt működtek. Azt is lényeges megemlíteni, hogy a trianoni diktátum utáni első román világban, 1928-ban az akkori tanügyminiszter, Anghelescu is több dokumentumban egyértelműen leírja, hogy ez a kollégium az Erdélyi Református Egyházkerület tulajdona.

Bővebben...
 

Véget ér-e a Tokaj-borháború?

E-mail Nyomtatás

A tokaji név használatával kapcsolatos megbeszélések még a Bajnai-kormány idején szakadtak meg, de most szlovák kezdeményezésre folytatódhat az egyeztetés. Simon Zsolt szlovák agrárminiszter Egerszalókon egy magyar-szlovák szakmai rendezvényen említette meg, hogy a tárgyalást folytatni kellene. A Tokaji név használatának feltételeiről Marcinkó Ferencet, a Tokaji Borvidék Hegyközségi Tanácsának elnökét kérdeztem.

 

– A két ország 2004-ben megállapodott arról, hogy milyen feltételekkel használhatja Szlovákia a Tokaj nevet. Mit tartalmazott ez a megállapodás? Milyen engedményeket tettek a magyar termelők?

 

– A megállapodás az alábbi főbb tételeket tartalmazta: 565, 2 hektárban meghatározta Szlovákián belül azt a területnagyságot, amelyen ott Tokaj megnevezésű borokat lehetne előállítani. Ez egy magyar kompromisszum volt a szlovákok kérésére. Szlovákia a történelmi alapokra hivatkozva kérte a névhasználati jogot az Európai Uniótól. A trianoni békediktátum alkalmával három községhatárt és benne akkor 178 hektár szőlőt a Tokaji Borvidék területéről átcsatoltak Csehszlovákiához. A 2004-es megállapodás tehát túlment a három községhatáron és a terület nagyságán is, annak ellenére, hogy 2003 novemberében kint járt Szlovákiában egy magyar szakmai delegáció és a három községhatárban – szlovák kollegáikkal együtt – felmérték a szőlőtelepítésre alkalmas területek nagyságát. Akkor és ott 330 hektárt találtak ehhez alkalmasnak. Ilyen előzmények után Magyarország mégis elfogadta azt, hogy 565,2 hektáron és nem három községhatárban – Szlovákújhely, Kistornya, Szőlőske – lenne Szlovákiában a Tokaji-termőterület. A másik fontos kritérium az volt, hogy a két ország vállalja: törvényeit és az ehhez kapcsolódó rendeleteit harmonizálja egymással. Az is a megállapodás részét képezte, hogy Szlovákiában is felépítik azt a szakmai, önigazolódási rendszert, amely Magyarországon működik. Hazánkban ezt hegyközségi szervezetnek hívják.

Bővebben...
 

Medveczky Ádám kitüntetéséhez

E-mail Nyomtatás

Január 20-án a Magyar Rádió épületében Jónás István, az intézmény vezérigazgatója adta át a Lajtha László-díjakat. Idén az egyik kitüntetett Medveczky Ádám karmester, az Operaház örökös tagja, Liszt-díjas, érdemes művész, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem docense volt. A másik díjazott Ménes Aranka, a Rádió zenei szerkesztője.

 

– Kedves karnagy úr, szerkesztőségünk nevében gratulálunk a díjhoz!

 

– Köszönöm szépen! A Lajtha-hagyaték gondozója, dr. Lajtha Ildikó, a komponista unokahúga terjesztett föl a díjra, amiért hálás vagyok. Méhes Aranka kiváló rádiós zenei szerkesztő, régi kollégám, nagyon örülök az ő sikerének is.

 

– Zenei szerkesztők közül többen is kaptak már Lajtha-díjat, közöttük Vass M. Kati, aki szintén kitűnő szakember. A Lajtha László Alapítvány már létrejötte óta, 1983-tól igyekezett kitüntetni a magyar zenei élet azon képviselőit, akik hozzájárultak az életmű propagálásához. Ehhez csalatkozott 1995-ben az a Lajtha-díj, amelyet a Magyar Rádió és a Lajtha László Alapítvány közösen hozott létre a zeneszerző, zenetudós és népzenekutató emlékére. A díjakat a Magyar Kultúra Napjához kötődően adják át. Az első díjazott, posztumusz, Ferencsik János karmester volt.

 

– Ferencsik János és Lajtha László neve elválaszthatatlan egymástól. Ferencsik Lajtha-növendék volt a Nemzeti Zenedében nála tanult. Lajtha ennek az intézménynek 1947-től az igazgatója is volt. Ez az intézmény most a Semmelweis utcai konzervatórium helye. Ferencsik nagyon sok Lajtha-művet vezényelt, még láttam a mestert, ahogy szűkszavúan adta az instrukciókat.

Bővebben...
 

Az érinthetetlenek érdekei- interjú Budai Gyulával

E-mail Nyomtatás

– Kormánybiztos Úr, a Filozófiai Kutatóintézet körüli vizsgálatának sajtóvisszhangja szerint az ügynek lassan Ön lesz a bűnbakja?

 

– Szomorúan tapasztalom, hogy ezt az ügyet a kormány baloldali értelmiség elleni támadásaként próbálják beállítani. Sőt, már a médiatörvényt kritizáló kör elleni Orbán-bosszút emlegetnek. Pedig az általunk folytatott vizsgálat sokkal korábban kezdődött, mint a médiatörvény körüli hisztériakeltés. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy egy 2005 májusában induló pályázattal kapcsolatos, illetve az ahhoz köthető támogatási szerződés törvényességének vizsgálatáról van szó. Nem értem, hogy a balliberális sajtó részéről ez miért jár ekkora izgalommal?  Ennek az ügynek a részletes áttekintését a korábbi vizsgálati tervünk tartalmazta. Tehát a médiatörvénnyel kapcsolatos véleményalkotástól teljesen függetlenül már tavaly ezt a területet vizsgálatra jelöltük ki. December elején kaptuk meg azt a vizsgálati jelentést, amely ezeknek a pályázatoknak az elemzését, értékelését tartalmazza. Egyébként mi kifejezetten a pályázatok egészére koncentráltunk. A későbbiek során terjesztettük ki a vizsgálatunkat azokra a pályázatokra, amelyek esetében konkrétan nevesítve lettek azok a filozófusok, akik hatalmas költségvetési forrásokért készítettek olyan tanulmányokat, amelyeknek a szükségességét és a célszerűségét – természetesen – nem az én feladatom megítélni. Annyit azonban előrebocsátok, hogy azok az események, amelyek a tanulmányok elkészítése körül zajlanak, több olyan kérdést vetnek föl, amelyek a további vizsgálatok szükségszerűségét előrevetítik.

Bővebben...
 
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

A nap kérdése

napja nem tudjuk, kik pénzelték a Jobbik EP-i választási kampányát.

Hírlevél

Hírlevél


HTML formátum?

Megjelent

Bocskai TV

Függetlenség