Magyar Igazság és élet pártja

Ma 2019. szeptember 20, péntek, Friderika napja van. Holnap Máté és Mirella napja lesz.

Újabb korrupciógyanús ügylet

E-mail Nyomtatás PDF

A Kőröshegyi völgyhíd megépítéséről szóló döntés műszaki, gazdaságossági, természetvédelmi és településrendezési megalapozottsága nem igazolt, az autópályákra költségbecslés nem készült - található az Állami Számvevőszék (ÁSZ) 2007-ben befejezett autópálya-ellenőrzésekről készített összefoglalójában.
A gyorsforgalmi úthálózat fejlesztéséről szóló törvény 2003 és 2007 között 687 kilométer gyorsforgalmi útszakasz megépítését irányozta elő. Ebből összesen 413 kilométert - 60 százalékot - helyeztek forgalomba. A 2007-re tervezett átadások közül egy sem történt meg, az ekkor elkészült autópályák törvénybeli átadási határideje 2006 volt - áll a jelentés elején. Az ÁSZ kifogásolja, hogy az elmúlt két évben az Országgyűlés nem kapott tájékoztatást a gyorsforgalmi úthálózat építésére fordított pénzek felhasználásáról és a folyamatban lévő fejlesztésekről. A beruházások során takarékossági szempont nem érvényesült. Az ellenőrzött autópálya-szakaszok megépítése 356 milliárd forintba került, amelyből a dunaújvárosi és a Kőröshegyi híd építési költsége közel 100 milliárd. A beruházásokat kizárólag állami pénzből finanszírozták. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. nem végzett előzetes árkalkulációt a beruházások reális költségére, a tervezőktől sem rendelt a kiviteli tervekhez költségbecslést. A mérnökök által kialakított árak a korábbi kivitelezői árak kockázati felárral növelt összegein alapultak, így nem lehettek a beruházások megalapozott árkalkulációi - állítja a jelentés.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM), mint a tulajdonosi jogok gyakorlója, nem követelte meg előzetes költségbecslések készítését. A jelentés külön kitér a Kőröshegyi völgyhídra. A megépítésének elkerülésére a parttól 15-20 kilométer távolságra vezetett nyomvonal-változatokra tervek nem készültek. Még 2000-ben egy szakértői csoport olyan nyomvonalat javasolt, amely elkerülte volna a lakott településeket, tájvédelmi szempontból kedvező volt, és a völgyhíd hosszának felével azonos alagút és híd építésével oldotta volna meg a nyomvonalvezetést. Kőröshegy önkormányzata a szakértők által kidolgozott nyomvonalat - és annak továbbfejlesztett változatát - nem tárgyalta, arról elutasító határozatot nem hozott. A völgyhidas változat megépítésére vonatkozó döntés műszaki, gazdaságossági, természetvédelmi és településrendezési megalapozottsága nem igazolt - állapítja meg az ÁSZ.
Az autópálya-építésekre szánt összeg egy része több feltételezés szerint pártkasszákban landol, de külföldre is jut belőle jócskán. Az állami nagyberuházások környékén tapasztalható hihetetlen pazarlás semmilyen összhangban sem áll a meghirdetett takarékossági programokkal. Az autópálya-építés mellett jelenleg a 4-es metró építése - a maga 1000 milliárdos költségével - jelenti a legnagyobb "szabadon hozzáférhető" pénzforrást a SZDSZ- és MSZP- érdekeltségű gazdasági csoportoknak. Az állami beruházásoknál az utólagos vizsgálatok rendre megállapítják a visszaéléseket, de ezek általában következmények nélkül maradnak.
 

A nap kérdése

napja nem tudjuk, kik pénzelték a Jobbik EP-i választási kampányát.

Hírlevél

Hírlevél


HTML formátum?

Megjelent

Bocskai TV

Függetlenség